«Siste nytt» nr. 2/16

1.mars var det en flott konsert her i kirken med Marianne Bøe Weibell og Bjørn Stornes. Mariannes far, Helge Bøe , stilte ut noen av sine flotte litografier i forbindelse med konserten. De vil henge oppe til over påske. Onsdagene før påske fra kl.11 – 13, har vi kunst kafé. Da kan du komme og studere bildene, få deg en kopp kaffe – og kanskje kjøpe et bilde? Etter kunstnerens ønske går 25% av salgssummen til menighetsarbeidet. Vi takker hjertelig for dette! maleri_1

I helgen var det «Skattejakt» for 5. klassinger. 23 flotte barn fant veien til kirken. De hadde bibelsamling og fikk besøk av Peter, Lasarus og Sakkeus som kom ut av den store bibelen. De gikk på skattejakt og fant skatten til slutt; En stor kiste med NT og gullmynter! Etterpå ble det kos og taco. 5.klassingene var med på gudstjenesten og fikk utdelt NT.

På onsdag var menighetssalen dekket til fest. Konfirmanter og foreldre/foresatte var innbudt. Det ble deilig mat, skjemt og alvor, informasjon om konfirmasjon og
fasteaksjon. Olav og Just gjore kvelden både innholdsrik og minneverdig! Konfirmantene skal ut på årets viktigste spasertur tirsdag 15. mars. Det er innsamlingsaksjon for Kirkens Nødhjelps fasteaksjon : «Vann forandrer alt». Ta vel imot konfirmantene når de kommer på døren, og ha gjerne klar gaven du vil gi til Kirkens Nødhjelp.kirkensnodhjelp

Noen tirsdags ettermiddager er det en gruppe barnefamilier som samles til lek og drøs i kirkens gymsal . Utrolig flott initiativ! Gi beskjed dersom du ønsker mer informasjon om dager.
Påsken står for døren, og i år blir det flotte gudstjenester på ALLE høytidsdagene! Vi håper mange blir med på denne vandringen gjennom menneskehetens viktigste uke! Vi har fremdeles behov for medhjelpere på skjærtorsdags og langfredagskvelds – gudstjenester. Utfordringen går derfor til deg som er hjemme i påsken ; kanskje du kan ønske velkommen i døra eller lese en av tekstene? Det hadde vært flott. Disse gudstjenestene veksler annethvert år mellom kirken i Ræge og Tananger kirke.

Vi ønsker velkommen til gudstjeneste på søndag 13.mars kl.11:00. Da skal menighetens SFO og barnehage delta på gudstjenesten. Det blir søndagskole.

Vi i staben ønsker dere en velsignet helg og en riktig god påske høytid!