«Siste Nytt» nr. 2/17

Våren er i rask framgang, og vi gleder oss over alt som spirer frem og over stadig lysere dager!

En bue av håp over fastetiden! – Fastelys
På søndag er det fastelavnssøndag, og vi går inn i fastetiden. Regnbuen er symbolet på pakten Gud inngikk med Noah etter storflommen. Et symbol på Guds selvpålagte forpliktelse til å verne livet mot dødskreftene. Kirkens Nødhjelp har valgt regnbuen som ramme for fastetiden. Vi tror at fastelysene kan være en synlig hjelp til å minne oss om fastetiden. Lysene vil fungere som en fastestake, hvor vi tenner et nytt lys hver søndag, og ber en bønn. Vi ønsker velkommen til gudstjeneste med dåp førstkommende søndag kl.11:00.

For mange er det vinterferie neste uke. Siste søndag i vinterferien blir det fellesgudstjeneste i Sørnes kirke kl.11:00, så ta gjerne turen dit. I Tananger ønsker vi velkommen til gudstjeneste søndag 12.mars kl.11:00. Da skal Barnekoret synge, – det gleder vi oss til. På gudstjenesten søndag 19.mars kl.11:00 blir det sang av «Tananger TenSing». De feirer 40-års jubileum dagen før og lover at det blir skikkelig «gospeltrøkk» på gudstjenesten! Var du med i Tananger TenSing, men ikke har meldt deg på? Ta kontakt så formidler vi beskjed videre.

«Vandring gjennom Bibelen for barn», er et velutprøvd opplegg som tilbys ca. 15% av norske 5. klassinger. Kurset varer to dobbeltimer, en med GT og en med NT. Undervisningen av Bibelen forbindes med håndbevegelser for at ungene lettere skal huske historiene. For å ha opplegget, må man ha gjennomgått kursholderkurs. Tidligere prest Ingunn Høyvik var på skolebesøk og holdt dette kurset, men da hun sluttet, forsvant også den kompetansen fra staben. Nå har menighetspedagog Olav vært på kurs, og er i gang med kurset for 5. klassingene på Haga skole. Med på vandringen har Olav med seg en stor bibel som rommer litt forskjellig…

Lørdag 25.mars blir det samling for alle 5.klassinger med tema «Skattejakt». Klikk her for mer informasjon. Du kan allerede nå melde på 5. klassingen.
familiegudstjeneste søndag 26.mars kl.11:00 skal disse få utdelt Godt Nytt.
Etter en kort kirkekaffe, blir det årsmøte. Årsrapporten legges ut på vår hjemmeside www.tanangermenighet.no og i papirutgave på kirketorget to uker før årsmøtet. Ta gjerne med deg et eksemplar. Saker kan meldes på mail innen 10. mars. Vi håper mange stopper igjen og blir med på årsmøtet.

Velsignet uke!
Hilsen Staben