Siden sist
Det var flott å samles til familiegudstjeneste på søndag, med åpning av vår fantastiske dåpskjole-utstilling. Stor takk til Kate Rott Skarstad, godt assistert av Anne Marit Vigdel.
Første kirkekaffe på lang tid bød på marsipankake med påskrift «Dåp – Guds nåde».
Vi har allerede hatt noen besøkende innom kirken for å se utstillingen. Den blir stående helt til september.
På søndagens gudstjeneste fikk 6-åringene fra dåpsskolen boka Tre i et tre. De hadde to fine samlinger i forkant. De snakket om Sakkeus, om Jesus som vil være vennen vår, om dåpen, og de tegnet ting de ville be for. Lek i gymsalen hører alltid med!

Smittevern
Vi kan nå samle 200 personer til gudstjeneste i kirken. Altså: Det er god plass til de som ønsker å komme! Registrering av deltakere til gudstjenester er fremdeles påkrevd. Vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår tanangermenighet.no og klikk på kommende gudstjeneste.
Påmelding til gudstjenesten søndag 20. juni her. Påmelding stenger samme dag kl. 09:00.
Har du ikke mulighet for å melde deg på digitalt, blir du registrert ved ankomst. Vær da ute i litt god tid og vent tålmodig, med god avstand i registreringskøen. Alle blir tilvist plass under gudstjenesten.

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer

Gudstjeneste og Menighetsmøte søndag 20. juni
Velkommen til gudstjeneste kl.11:00, Tracy er prest, det er nattverd og to barn skal døpes. Umiddelbart etter gudstjenesten holdes menighetsmøte. Menigheten skal vedta ny lokal grunnordning for gudstjeneste. Gudstjenesteutvalget og menighetsråd har utarbeidet forslag til ny gudstjenesteordning. Vi har brukt den nye ordningen på alle gudstjenester det har vært mulig dette året. Nå er fristen her for å sende inn vårt forslag til biskopen. Er du opptatt av gudstjenestene våre, er det viktig at du møter her. Forslag og saksdokumenter finner dere her:
Utskrifter i papirformat finner du i kirken ved infotavlen.
Offergaven går til Alpha Norge. Benytt VIPPS 116377 velg «Offergave på gudstjenesten». Takk for gaven!

Sommergudstjenestene blir i Tananger kirke
I sommer blir det gudstjeneste hver søndag i Tananger kirke! Dette er felles gudstjenester for alle menighetene i Sola. Det blir påmelding til hver gudstjeneste. Har du ikke mulighet for å melde deg på digitalt, kan du ringe: 51 75 53 70. Ellers vil registrering skje ved ankomst. Vær da ute i god tid og vent tålmodig, med god avstand i registreringskøen. Alle blir tilvist plass under gudstjenesten.

Sommerkonsertene
Det blir sommerkonserter kl.11:30 i kulturhuset hver onsdag. Gled dere!
Koronareglene gjør at alle må på forhånd «kjøpe» gratisbilletter digitalt https://www.solakulturhus.no/program
Eller klikk deg inn på hjemmesiden vår. «Salget» åpner onsdagen en uke før konserten.

Be noen om hjelp, om du ikke får det til selv. Resepsjonen i Sola kulturhuset er klar til å hjelpe med billetter til sommerkonsertene, til de som kommer der. Den er åpen kl. 1000-1400 hverdager.
Trenger du rullestolplass, eller bruker rullator, må en bestille plass til disse på e-post post@solakulturhus.no Det er dessverre ikke mulig å plassere rullatorer inne i salen. Rullatorene settes på utsiden av salen når publikum har funnet plassen sin.

Høsttur til Vaulali 10-12. september
Vi satser igjen, med friskt mot i håp om at denne gangen lar det seg gjøre å samle store og små til leir! Høstturen går til Vaulali 10-12. september. Komitéen har laget et kjekt program som passer for hele storfamilien. Det blir lek og moro, tur og avslapping, ord til ettertanke og tid til å bli kjent.
Turen er viktig for menighetsfellesskapet, og derfor sponser menighetsrådet prisen. Mer informasjon kommer på hjemmesiden. Påmelding innen 1. september.

Med ønske om en velsignet uke og god sommer!