Sist uke ble kirken pyntet til jul (kun juletreet i kirkerommet mangler, men det kommer!),
for denne uken startet julevandringene. Barnehagene og noen skoleklasser kommer til kirken for å «vandre» helt til stallen i Betlehem, 16 vandringer totalt! Dette er blitt en viktig og fin tradisjon.

Også i helga var det stor aktivitet i kirken: 4.klassingene var samlet til «Stallen». De laget hver sin lille stall, spiste grøt og så film. Grøt ble det også etter Lysmessa. Speidere og mange flere gikk i fakkeltog opp til kirken til Lysmesse etter julegrantenningen i sentrum. Også dette er blitt en fin tradisjon i samarbeid med speiderne og skolekorpset.

Har du vurdert å bli med på Mini-Alphakurset vårt etter nyttår? Eller er det noen du vil utfordre til å bli med på kurset? Oppstart er tirsdag 15. januar. Det blir gitt grunnleggende undervisning om kristen tro, men det er også tid for samtaler og spørsmål. Derfor er spørsmåltegnet også logo for Alpha. Kurset er gratis og for alle, om du sjelden eller aldri går i kirka eller er fast kirkegjenger. Mer info og påmelding her. Du kan også melde deg på ved å henvende deg til kirka, på epost eller telefon.

Velkommen til gudstjeneste søndag 8.desember kl.11:00. Ludvig Bjerkreim er prest, tre barn skal døpes, Kjersti Goa Lødemel er solist og John Morten Storflor trakterer tangentene. Dette blir en fest!

Mange har nok allerede sikret seg billetter til konserten «Vår jul» med Maria Arredondo, Torstein Sødal, Christian Ingebrigtsen, Tine Thing Helseth og Gaute Ormåsen, tirsdag 10.desember kl.17:30. Det skal være mulig å kjøpe billetter ved inngangen, men vi anbefaler å kjøpe billetter på forhånd.

Torsdagslunsjen 12.desember kl.12:00 har selvfølgelig julen som tema. Det blir Jul i ord og toner i kirkerommet etter lunsjen, ca. kl.12:30. Lunsjmenyen byr også på et hint av jul: Rømmegrøt. Og risgrøt for de som heller vil ha det.

Lørdag 14.desember inviterer familiegruppa til «Julekakebakedag». Se mer info på facebook.

Søndag 15.desember kl.16:00, synger vi «Julen inn» her i kirken. Da blir det mye flott sang og musikk. Barnekoret, Tananger Gospel, Ballastbandet, flere solister og Blæsen deltar. Dette er en fin anledning til å invitere med seg venner og kjente til kirken.

Det er nok mange av oss som styrer på litt ekstra disse ukene – for å få kjøpt, laget eller ordnet med de siste (?) julegavene. Men de viktigste gavene er kanskje allerede på plass?! Kollekten i Tananger kirke 24. november resulterte nemlig i 53 julepakker til vanskeligstilte familier i Romania. Misjon Uten Grenser administrer pakkene som inneholder mat, helseartikler – og kanskje litt juleknask.

Den lokale Julegaveaksjonen i Sola ruller og går. Her kan du fremdeles bidra, for det er et godt stykke igjen til målet: Å hjelpe et stort antall vanskeligstilte familier til å få en god julehøytid. Pengene blir omgjort til gavekort á 1000kr som NAV fordeler etter behov. Du kan sette inn pengene på konto 3206 20 27982 og merke overføringen med «Julegaveaksjonen 2019» eller bruke Vipps 543363, Julegaveaksjonen Sola sokn.

Vi ønsker alle en fin adventstid, og la hvert julelys-lys som er tent i Tananger minne oss om Jesu ord: Jeg er verdens lys.
Hilsen oss i staben!