Siden sist!
Vi håper dere har hatt en trivelig sommer med både påfyll og avslapping. Nå gleder vi oss til å starte opp med et normalt semester! Eller ikke helt normalt… Kirken vår har 20-årsjubileum. Det skal feires!
Mer om det etter hvert.

Fellesgudstjeneste
Søndag 14.08 kl.11:00 blir sommerens siste fellesgudstjeneste i Sørnes kirke.
Silje Barkved Fossan er prest.
Det har vært fint å erfare gjennom sommeren at fellesgudstjenestene blir godt besøkt av folk fra hele kommunen.

Narnia filmkveld 20.august kl. 17:30
Lørdag 20. aug. kl.17.30 viser vi Narniafilmen «Legenden om Narnia: Løven, Heksa og Klesskapet». Aldersgrense: 11år (8-10 med følge). Varighet: 2 timer 15 min. Salg av popcorn, brus, slush og snop.
Vi lader altså opp til søndagens Narnia-gudstjeneste!

Narnia-familiegudstjeneste 21.august kl. 11:00
Vi starter semesteret med «Narniagudstjeneste» kl.11:00. Prest er Tracy, og to barn skal bæres frem til dåp. Vi skal få høre mer fra Narnia-filmen. Bli med gjennom klesskapet, du kan gjerne kle deg ut som en fra fortellingen om du vil!
Etter gudstjenesten blir det salg av grillmat.

Dugnadsgjengen vil gjerne bli flere!
Hver torsdag i oddetallsuker møtes dugnadsgjengen for å gjøre en praktisk innsats i kirken. Oppgavene er mange, både ute og inne, og er en god støtte til «kirken» vår. Vi vil jo at Guds hus skal skinne! Har du lyst og anledning, så bli med fra kl.09:30 – 12:00. Dette er sosialt og sprer glede.
Lunsj kl.11:30, ta med matpakke. Vi serverer lapper. Høstens første dugnad blir 18.august.

Semesterstart:
Bibeldykk: Mandag 22.august (partallsuker) kl.20:00 – 21:00. Vi møtes for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: 30. august kl. 19:00
Knøttetreffen Åpen barnehage: 1. september kl. 09:30 (mandag & torsdag)
Barnekoret: Torsdag 1. september kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag 4. september kl. 11:00
Jesha: Fredag 9. september Kl. 18:00
Enter: Fredag 9. september Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdag 7.september (partallsuker) kl.17:30

Ledersituasjonen på Jesha .
Jesha har vi fått inn noen nye ledere for høsten!!! Det er vi svært takknemlige for. For å dekke opp to lederteam som stiller annenhver gang, én gang i måneden, trenger jeg nå 5 ledere til. Er du en av dem? Det er ingen øvre aldersgrense for å være Jeshaleder. En leder har ansvaret for en aktivitet og bidrar til å skape det trygge gode miljøet vi ønsker på Jesha. Blir du med? Send sms til Olav Mo tlf 469 66 587. Les mer om Jesha og om å være leder her.

Jubileum: Tananger kirke 20 år!
Kirken vår fyller 20 år i september, og det skal feires! Vi inviterer til flere høydepunkter i høst.
Sett av datoene allerede nå og bli med på festen. Mer informasjon kommer etter hvert.
Søndag 11. september kl.11:00: Jubileumsgudstjeneste
Lørdag 17.september kl.14:00: «Kirkerottene og Lea Mus» Teater for barnefamilier.
Fredag 21.oktober kl.18:00: Jesha med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Fredag 21.oktober kl.20:00: Ungdomskveld med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Torsdag 20.oktober kl.19:00: Konsert med TØNES trio.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben