Desember er en travel, men du verden så kjekt det er med julevandringer, juleavslutninger, julekonserter og julesamlinger. Takk til alle dere frivillige som har stått på i de ulike sammenhenger!

Denne uka har vi skolegudstjenester for Haga og TUS. Storevarden hadde sin tidligere i måneden. På bildet øverst er det elever på Haga som har gitt klær til vårt misjonsprosjekt i Romania – klær som vil komme trengende til stor nytte. Takk for gavene!

Velkommen til Julens gudstjenester:
Vi ønsker velkommen til familiegudstjeneste på julaften kl.14:00 og kl.16:00. Barnekoret synger på den første gudstjenesten. Kjersti Goa Lødemel er solist på gudstjenesten kl.16:00.
Det er så flott at kirken fylles disse gudstjenestene. Det gjør parkerings-plassen også, så et lite tips: Det er mulig å parkere ved Haga skole og Betania bedehus.
På bildet under og over er mange i aksjon med forberedelser til julaftensgudstjenestene. Resultatet får du se der….

1.juledag blir det høytidsgudstjeneste kl.12:00.
1.januar samles vi til fellesgudstjeneste i Sola kirke kl.12:00.

27.desember kl.19:00 blir det Romjulskonsert. Bård Kristian Kylland sammen med Christian Beharie og Malin Byberg gir oss en stemningsfull konsert tredje juledag. Billetter selges ved inngangen.

Søndag 5.januar markerer vi Hellige tre kongers dag på familiegudstjenesten kl.11:00. Etterpå (ca. kl.12:00) går vi rett over til juletrefest med juletregang, godsaker og aktiviteter. Festen vil avsluttes ca. 13:30. Velkommen til en fin avslutning på julehøytiden, – la barna få med seg denne flotte juletradisjonen!

Julegaveaksjonen 2019 er avsluttet og vi har klart målet vårt! Helt fantastisk. Takk til alle som har gitt en gave til aksjonen. Det er mange i Sola som setter stor pris på gaven fra menighetene.

Nytt Mini-Alphakurs starter opp tirsdag 15. januar. Kom og bli med! Og inviter gjerne noen med deg, for dette er veldig bra! Det blir gitt grunnleggende undervisning om kristen tro, men det er også tid for samtaler og spørsmål. Derfor er spørsmåltegnet også logo for Alpha. Kurset er gratis og for alle, om du sjelden eller aldri går i kirka eller er fast kirkegjenger. Mer info og påmelding her. Du kan også melde deg på ved å henvende deg til kirka, på epost eller telefon.

Til sist, en stor takk til alle dere som bidrar med frivillig innsats i menigheten. Det er flott å være et så stort lag. Hver og en gjør en viktig innsats enten det er forsangertjeneste, kirkekaffe, parkeringsvakt eller besøksvenn. Det er rørende å høre at besøk fra en besøksvenn gav ny glede og håp i en tung tilværelse. Det er å bringe Mer himmel på jord! Glede og håp er også julens budskap i et nøtteskall.
«Fred over jorden, menneske fryd deg, oss er en evig Frelser født!»

Vi i staben ønsker dere alle en velsignet jul og ett riktig godt nyttår!