Siden sist!
Det var en fryd å feire gudstjeneste sist søndag – med 150 personer tilstede! Dette ble et skikkelig
«Kick off» for høstsemesteret. Tre barn ble døpt, lek og god drøs på kirkebakken i strålende vær. Takk til søndagsskolelederne for oppfinnsomme aktiviteter.
Nå gleder vi oss til å feire konfirmasjonsgudstjenester for 20-21 kullet. Disse måtte utsettes på grunn av korona, men nå blir det høytid og fest! Vi gratulerer hver enkelt konfirmant og ønsker alt godt og Guds velsignelse for veien videre i livet!

Lørdag 28. august, søndag 29.august, og lørdag 4.september er det totalt 5
konfirmasjonsgudstjenester her i kirken.
På søndagens konfirmasjonsgudstjeneste, 29. august kl.11:00, er det noen ledige plasser til dem som ikke tilhører konfirmantfamiliene. Her er det mulig å melde seg på.

Smittevern og påmelding til gudstjeneste
Vi har plass til å samle 200 personer til gudstjeneste i kirken. Altså: Det er god plass til de som ønsker å komme! Registrering av deltakere til gudstjenester er fremdeles påkrevd.
Vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår www.tanangermenighet.no og klikk på kommende gudstjeneste. Påmelding stenger samme dag kl. 09:00. Du kan selvsagt komme uten å være påmeldt, men påmeldingen gjør registreringsarbeidet mye lettere for oss!
Vær ute i god tid, hold god avstand i registreringskøen og gå deretter rett til plassen du vil sitte.

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
I kirkerommet betyr det to seter mellom de som ikke bor i samme husstand.
Det gjelder også for fullvaksinerte.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer

Høsttur til Vaulali 10-12. september – Påmeldingsfrist 1. september!
Endelig, nå blir det leir! Dette blir kjekt og passer for hele storfamilien:
Lek og moro, tur og avslapping, ord til ettertanke og tid til å bli kjent. Ungdommene har leir i leiren. Høstturen er viktig for menighetsfellesskapet, og derfor sponser menighetsrådet prisen. Mer informasjon og priser finner du på hjemmesiden. Vi satser på fullt hus, så vær snar med å melde deg på https://www.tanangermenighet.no/menighetsweekend/

WanneBeFollowMe
Otto & Anne Marit har hatt to ledertreningssamlinger for 10. klassinger, kalt WanneBeFollowMe.
Åtte flotte ungdommer er med videre i ungdomsarbeidet i Tananger etter at de har vært konfirmanter.
De ønsker å være ledere på Jesha og ESC. Vi ønsker dem hjertelig velkommen inn i gjengen i Follow Me.
Follow Me vokser og vi er nå 22 flotte ungdomsledere!

Dugnadsgjengen
Annenhver torsdag (oddetallsuker) fra kl.09:30 – 12:00, kan alle som vil komme til kirken for å gjøre en liten dugnad! Her er det oppgaver som passer for alle, – både inne og ute. Takket være dugnadsgjengen har bedene på kirkebakken blitt frisert før helgens konfirmasjoner. Ta med matpakke, så spiser vi lunsj sammen i kirkestua. Vi frister med nystekte lapper! Velkommen torsdag 30.august.

Nå starter de aller fleste aktivitetene opp igjen, og vi gleder oss!
Søndagsskolen: Starter 5.september.
Tananger barnekor: Starter torsdag 2.september kl.17.30- 18.15 i Tananger kirke. Fra 4år tom 3.klasse.
Knøttetreffen åpen barnehage: Mandag og torsdag kl.09:30-12:00. Et tilbud til både barn og voksne.
Babysang: Mandager kl.10 og 11:30 Babysang inngår som en del av Knøttetreffen. Følg med på Facebook «knøttetreffen åpen barnehage i Tananger kirke» for informasjon og påmelding.
Treffen: Starter 3.september kl. 18.00-19.30. Treffen er en tilrettelagt klubb for dem over 18 år, de møtes i kirkestua hver fredag i oddetallsuker.
Tananger Gospel: Starter tirsdag 31. august. Tananger Gospel er et voksenkor, som øver i kirka en tirsdag i måneden kl.19.00-21.15.
Bibeldykk: Mandag i partallsuker kl.20-21. Vi leser fra Bibelen sammen. Du kan se hvor langt vi er kommet her på hjemmesiden vår.
Åpen bønnesamling: Mandag i oddetallsuker kl. 20-21.

Følg lenken for å se oppstart av andre aktiviteter.

Velkommen til fellesskap.
Med ønske om en velsignet uke!