Siden sist
Det var en glede å starte semesteret med en flott Narnia-gudstjeneste! Takk til skuespillerne og alle som bidro til at vi fikk et innblikk i denne flotte fortellingen av C.S Lewis. Det er som en parallellfortelling til Jesu som døde på korset for å sette oss fri. Mange undret seg nok over alle klærne som «sperret» døren inn til kirkerommet denne dagen. Men de som gikk gjennom «klesskapet» fikk en opplevelse av å komme inn i en helt annen verden.
Det fine været gjorde det ekstra trivelig med lek, grilling og drøs på kirkebakken. Nå er vi gang, folkens!

Presentasjonsgudstjeneste 28.august kl. 11:00
Velkommen til gudstjeneste søndag 28.august kl.11:00, prest er Tracy. Talen blir i form av en prat imellom Tracy og Olav om en kvinne som fikk et uventet, men livsforvandlende møte med Jesus. Konfirmantene våre skal presenteres, to barn skal bæres til dåp og det blir kirkekaffe. Dette blir fest!

Takk til Ann Helen Hebnes
Dette var Ann Helens siste uke på jobb som sekretær og som «alt-mulig-medarbeider» i Tananger menighet. Vi takker hjertelig for ti års tjeneste i menigheten. Hun har vært vårt ansikt utad, alltid med smil og vennlighet. Det er ikke rett få oppgaver som har blitt utført fra hennes pult. Nå ønsker vi lykke til som pensjonist. Vi er jo veldig glade for å ha henne i nærheten og som en del av menigheten fortsatt. Anne Marit Vigdel vil overta noen av sekretæroppgavene.

Søndagsskolens dag i kongeparken
Lørdag 27. og søndag 28. august er det Søndagsskolens dag i Kongeparken. Derfor har vi ikke søndagsskole på førstkommende gudstjeneste. Alle med en relasjon til søndagsskolen får rabatt i Kongeparken disse dagene. Informasjon finner dere her:
God fornøyelse!

Konfirmantåret er i gang!
I år har 51 flotte ungdommer meldt seg på konfirmantopplegget vårt. De kan de se frem til et flott og innholdsrikt år med undervisning, refleksjon, klubbkvelder, leir, gudstjenester og mye mer! Ta godt imot konfirmantene våre når de kommer til kirken. En god mottagelse duker for trivsel.

Barnekroken
Ved orgelet i kirkerommet rigger vi til en liten barnekrok med noen bøker, tegnesaker og leker.
Her kan barna få kose seg under gudstjenesten før de går på søndagsskolen eller hvis de får litt «mark i baken» ved å sitte i benkeraden.

Semesterstart:
Bibeldykk: Mandager i partallsuker kl.20:00 – 21:00. Vi møtes for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: 30. august kl. 19:00
Knøttetreffen, Åpen barnehage: 29. august kl. 09:30 (mandag & torsdag)
Barnekoret: Torsdag 1. september kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag 4. september kl. 11:00
Treffen: Fredag 2. september kl.18.00
Jesha: Fredag 9. september Kl. 18:00
Enter: Fredag 9. september Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdag 7.september (partallsuker) kl.17:30

Knøttetreffen starter opp
Er du hjemme med barn eller barnebarn? Velkommen til åpen barnehage! Mandag 29.august er første dag etter sommerferien. Åpningstiden er kl.09.30-13.00 på mandager og 09.30-12.30 på torsdager, og man kan komme når det passer innenfor denne tiden. Her kan barn (0-6 år) og foreldre være sammen og bli kjent med andre barn og småbarnsforeldre. Vi leker og synger, og noen ganger maler vi og har aktiviteter i gymsalen. På mandager har vi småbarnssang kl. 10.30 og babysang i kirkerommet kl.11.30. Kl.11 spiser vi – så ta gjerne med niste. Håper vi ses! 😊
For mer info, bli med i facebookgruppa vår her.

Torsdagslunsj 8.september kl.12:00.
Vi får besøk av Atle Skarsten. Tema blir «En flykapteins hverdag – med filmklipp».
Atle er en forteller av rang, så dette blir kjekt!
Vi starter med lunsjbuffé, det koster 50kr. Du kan gjerne betale med VIPPS.

Jubileum: Tananger kirke 20 år!
Kirken vår fyller 20 år i september, og det skal feires! Vi inviterer til flere høydepunkter i høst.
Sett av datoene allerede nå og bli med på festen. Mer informasjon kommer etter hvert.
Søndag 11. september kl.11:00: Jubileumsgudstjeneste
Lørdag 17.september kl.14:00: «Kirkerottene og Lea Mus» Teater for barnefamilier.
Fredag 21.oktober kl.18:00: Jesha med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Fredag 21.oktober kl.20:00: Ungdomskveld med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Torsdag 20.oktober kl.19:00: Konsert med TØNES trioBillettsalg på GoTicket.

Gevinster til Basaren
Lørdag 5.november kl.12:00 åpner vi dørene for årets basar. Planleggingen er i full gang, men vi er svært takknemlige for gevinster; Gjerne håndlagete, gevinst/støtte fra firma eller noe helt annet! Vi tar imot med takk. Gi gjerne beskjed til kontoret, slik at vi får en oversikt over hva vi har 😊 Basarinntektene deles også denne gangen 50:50 mellom menighetsarbeidet og Misjon Uten Grenser.

Ledersituasjonen på Jesha .
Det er to uker til første Jesha og vi nærmer oss to komplette lederteam som kan stille annenhver gang, én gang i måneden. Nå mangler vi 3 ledere til. Er du en av dem? Det er ingen øvre aldersgrense for å være Jeshaleder. En leder har ansvaret for en aktivitet og bidrar til å skape det trygge gode miljøet vi ønsker på Jesha. Blir du med? Send sms til Olav Mo tlf 469 66 587. Les mer om Jesha og om å være leder her.

Frivillighet
Menighetsarbeidet vårt bygger på frivillighet. Her er et vell av muligheter for å delta. Er det noe du har lyst å bidra med? Ta gjerne kontakt med en av oss på kontoret for en prat. Vi snakkes!

Velkommen til fellesskap i menigheten din!

Hilsen oss i staben