Mer himmel på jord.
Vi vil være en Bekjennende – Åpen – Tjenende menighet

Det ble en fin og verdig avskjedsgudstjeneste for Just og Marianne sist søndag. Flott sang, musikk, noen tårer og stor takk fra menigheten ble formidlet!

Vår nye sokneprest, Tracy Rishton, begynte allerede tirsdag, og vi ønsker henne hjertelig velkommen i stab og menighet. Vi håper at mange vil komme til gudstjenesten på søndag for å ønske henne varmt velkommen!

Så; Velkommen til gudstjeneste søndag 6.september kl.11:00 ved Tracy Rishton.
Vi gleder oss over at Tracy skal innsettes som sokneprest i Tananger. Prost i Tungenes prosti, Thomas Mjelde Røsbak deltar. Årets konfirmanter, 48 ungdommer, blir presentert for menigheten. Kjersti Goa Lødemel er solist. Søndagsskolen drar til Kongeparken denne dagen.

Det er nå plass til 200 personer i kirken. Smittevernreglene pr. i dag tilsier at alle fremmøtte skal registreres. Ta med en lapp med ditt navn og mobilnummer. (Vi har lapper i reserve om du glemmer det.) En-metersregelen gjelder. Er du syk eller har symptomer, må du bli hjemme.
Vi spriter hender ved ankomst og hoster/nyser i albuekroken.

Neste helg, er det høsttur til Holmavatn. Søndagens gudstjeneste holdes på leirstedet. Det blir derfor ingen gudstjeneste her i kirken 13.september. Vi gleder oss over at mer enn 50 personer reiser på tur sammen! Det bygger fellesskap.

Faste aktiviteter er i ferd med å starte opp. Kanskje litt annerledes enn før korona.

Jesha-klubben for 5-7.klasse starter 4. september.  Da blir det for Storevarden skole. På grunn av koronasituasjonen skiller vi skolekretsene i høst og Jesha må dessverre bli litt annerledes enn vanlig. Les mer om det her.
4. september blir det også Mestrenes Mester for 8. klassingene fra kl. 20.00. Påmelding her!
ESC starter opp 18. september.

Barnekoret samles torsdag 3. september.
Søndagsskolen drar til Kongeparken denne helgen.

Det blir ny Bønnesamling mandag 7.september kl.20-21.

17. september kl.12:00 blir høstens første «Torsdagslunsj – med någe attåt» 17.september kl.12:00. Kåseri ved Tore Nærland som i over 40 år har jobbet for verdensfreden – fra sykkelsetet!
Vi serverer blomkålsuppe til lunsj. Pris kr 50,00.

Så til årets nysatsing: NYE SUPERTORSDAG!
Fire torsdager i høst blir det middagservering i kirken kl.17:00. (Påmelding på hjemmesiden)
Etter middag blir det ulike aktiviteter: DansegruppeBarnekorBand – og kanskje mer!
Supertorsdagen har en felles avslutning – og alt er ferdig kl.18:30.
Trosopplærer Birgitte har hånd om arrangementet.
Akkurat nå søker vi etter noen som vil hjelpe til med middagen; Lage eller servere og vaske opp!
Datoer: 24.september, 15.oktober, 5.november og 10. desember.

Til tjeneste!?!
Menighet er teamarbeid. I ulike faser av livet kan vi bidra på forskjellige måter. Ikke alle kan bidra «hele tiden», men av og til. Alt er av betydning! Vi erfarer at det trengs flere hjelpende hender , siden smittevern krever ekstra organisering og renhold. Og samtidig er det viktig å formidle at om noen som er i risikogruppen eller av andre grunner ønsker å reservere seg fra å ha en tjeneste, er det selvsagt fullt forståelig.

Her er noe av det vi har behov for NÅ:

Søndagsskolen. Du trenger ikke holde andakt, men hjelpe til praktisk. Ikke hver søndag, men iblant. Søndagsskolen er viktig, og vi har som mål å få til en aldersinndeling i 3 grupper!
For 5-7 klasse finnes gode filmer å vise, så kanskje noen liker å snurre film og drøse med denne aldersgruppen?

Gudstjenestemedhjelpere: Hilse velkommen i døren, praktisk hjelp, teknikk, lese en tekst mm.
Vi setter alle pris på Kirkekaffen. Her trengs det også flere hjelpende hender.

Kjøkkenhjelp på Nye Supertorsdags middag. Det er fire datoer å velge i.

Språkkaféen som nå møtes annen hver uke ønsker flere damer som liker å prate med nye mennesker. Sist tirsdag møtte åtte damer fra 7 ulike nasjoner. Unødvendig å si at dette er spennende!

Ta gjerne kontakt med Randi (971 47 133) eller Ann Helen (991 09 189) hvis du har spørsmål!

Velkommen til fellesskap og tjeneste i menigheten vår.

Guds fred!