Siden sist
Sist fredag hadde staben en flott tur til Rott. Makrellen fraktet oss ut i strålende sol på blankt hav. Det var godt for oss som stab å få et avbrekk fra hverdagens mange oppgaver og lade batteriene til videre tjeneste. Kjekt å få vise Rott til de nyeste i staben som aldri hadde vært der 😊

Helgen bød på tre konfirmasjonsgudstjenester. Det ble fine gudstjenester for flotte konfirmanter. Kommende lørdag blir det igjen to konfirmasjonsgudstjenester. Vi gratulerer konfirmantene og ønsker Guds velsignelse over dagen og framtiden. Takk til alle frivillige som bidrar til å gjøre dette til minnerike dager for ungdommene våre. Dere er med på noe stort!

Smittevern og påmelding til gudstjeneste
Vi har plass til å samle 200 personer til gudstjeneste i kirken. Altså: Det er god plass til de som ønsker å komme! Registrering av deltakere til gudstjenester er fremdeles påkrevd.
Vi ønsker at alle melder seg på via hjemmesiden vår www.tanangermenighet.no og klikk på kommende gudstjeneste. Påmelding stenger samme dag kl. 09:00. Du kan selvsagt komme uten å være påmeldt, men påmeldingen gjør registreringsarbeidet mye lettere for oss!
Vær ute i god tid, hold god avstand i registreringskøen og gå deretter rett til plassen du vil sitte.

Generelt:
Hold minst 1 meter avstand.
Dvs. to seter mellom de som ikke bor i samme husstand. Det gjelder også for fullvaksinerte.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer

Temagudstjeneste 5. september kl. 11:00
Velkommen til temagudstjeneste på søndag 5.september. Tracy er prest. Tema er: «Alt vi eier tilhører Gud». På Facebook er det lagt ut en videosnutt. Ta gjerne en titt på den! Du kan klikke på bildet.
Vi velger å droppe nattverd denne søndagen grunnet det midlertidige munnbindpåbudet dersom meteren ikke kan overholdes. Vær ekstra påpasselig med å overholde meteren.
Søndagskolen starter endelig opp igjen!
Etter gudstjenesten blir det en enkel kirkekaffe ute på kirkebakken.

Middag for alle
Endelig kan vi samles og spise sammen igjen! Noen torsdager utover høsten inviterer vi til middag i kirka for store og små, gamle og unge. Første middag er 16.september kl.17. Etterpå har barna (4.år- 3.klasse) mulighet til å bli med på korøvelse, mens de voksne kan drikke kaffe og slå av en prat. Fellessamling i kirkerommet til slutt. Påmelding her.

Seminar om «Tro i hjemmet» 23.september kl. 19:00-22:00
Hverdagen er travel. Mange føler at timeplanen er temmelig fullpakket. Likevel ønsker mange foreldre at barna skal bli kjent med Gud. Hvor passer det inn på timeplanen? Og er jeg den rette til å lære barnet mitt om Gud?
Ressurskvelden om «Tro i hjemmet» vil gi oppmuntring og tips til hvordan trosformidling i hjemmet kan se ut helt praktisk. Målgruppen er både foreldre, besteforeldre, faddere og andre som har barn og unge i sin nærhet. Kursholder Viggo Klausen er en dyktig og kreativ formidler, som i over tjue år har besøkt menigheter og arrangementer i hele Norge.

Torsdagslunsj
23.september kl.12:00 inviterer vi til Torsdagslunsj igjen.
Tema: «Min oppvekst og mitt liv på Rott» ved Emil Rott.
Det blir også siste sjanse til å se dåpskjoleutstillingen.

Følg lenken for å se oppstart av andre aktiviteter.

Fast givertjeneste
«Alt vi eier tilhører deg, av ditt eget gir vi deg tilbake.» Sitatet er hentet fra gudstjenestens takkebønn for offergaven. Det samme sitatet har vi brukt i den nye giverbrosjyren som lanseres på søndag. Ord å reflektere over! Nå har det blitt enda enklere å tegne seg som fast giver ved å benytte VIPPS. Klikk her, så kan du registrere deg som fast giver, og VIPPS – så er du i gang. Takk for at du blir med på laget.

Vi har hatt omtale av dåpskjoleutstillingen vår i Solabladet. Nå har også kirken.no lagt inn en artikkel om den! Se her

Velkommen til fellesskap.
Med ønske om en velsignet uke!