Mer himmel på jord.
Vi vil være en Bekjennende – Åpen – Tjenende menighet

Til helgen drar 55 små og store på høst-weekend til Holmavatn. For en glede! Søndagens gudstjeneste holdes på leirstedet. Vanligvis hadde vi sagt: Kom til Holmavatn for å bli med på gudstjenesten, men det er ikke plass! Det er jo fantastisk at vi er så mange at det er fullt. Og så er det flott å tilby dere andre gudstjeneste i Sola og Ræge kirker 13.september kl.11:00.

Det var en glede å ta imot Tracy Rishton som vår nye sokneprest sist søndag. Ordfører Tom Henning Slethei overrakte henne en kopi av Tjorakorset, noe som er en tradisjon at alle nye solaprester mottar. At korset har keltisk opprinnelse er jo ekstra flott for Tracy som har keltiske røtter! Årets konfirmanter fikk utdelt sin konfirmantbibel, og ordfører Tom Henning gav en varm anbefaling til konfirmantforeldre om å gripe sjansen til å delta på Alpha-kurs.

Herved er oppfordringen gitt; Nytt Mini-Alpha starter torsdag 12. november. Dette er et kurs for deg som vil finne mer ut om hva den kristne tro egentlig handler om, enten du er en trofast kirkegjenger, aldri går i kirken, eller bare er nysgjerrig! Mer info via denne lenken. Påmeldingen er åpen.

Lørdag 19.september kl.12:00, søndag 20.september kl.11:00 og lørdag 26. september kl.11:00 og 13:00 blir det konfirmasjonsgudstjenester ved Tracy Rishton og Olav Mo. Gratulerer til familiene som ENDELIG kan feire den store dagen! Konfirmantfamiliene er påmeldt til gudstjenestene.
På søndag 20 september er det noen plasser igjen til oss vanlige kirkegjengere.

Vi repeterer smittevernsreglene: Det er nå plass til 200 personer i kirken. Vi er pålagt å registrere alle fremmøtte. Konfirmantfamiliene har egen påmelding og er registrert. Andre tar med en lapp med navn og mobilnummer. Navnelappene makuleres etter 10 dager.
(Vi har lapper i reserve om du glemmer det.) En-metersregelen gjelder. Er du syk eller har symptomer, må du bli hjemme. Vi spriter hender ved ankomst og hoster/nyser i albuekroken.

17. september kl.12:00 blir høstens første «Torsdagslunsj – med någe attåt.«
Kåseri ved Tore Nærland som i over 40 år har jobbet for verdensfreden – fra sykkelsetet!
Vi serverer blomkålsuppe til lunsj. Pris kr 50,00.

Nå kan du melde deg på til årets første
NYE SUPERTORSDAG MED MIDDAG & AKTIVITETER 24. SEPTEMBER
Det blir middagsservering i kirken kl.17:00. Påmelding til middag her.
Etter middag blir det: Dansegruppe, Barnekor og Band.
2. klassinger inviteres til egen Høsttakk-samling. De får brev i postkassen. Påmelding her.
Supertorsdagen har en felles avslutning – og alt er ferdig kl.18:30.
Kom, bli med!

«Å ha en tjeneste beriker livet» sitat frivillig medarbeider.
Å være frivillig medarbeider er berikende både for menigheten, fellesskapet, andre – og en selv. I ulike faser av livet kan vi bidra på forskjellige måter. Ikke alle kan bidra «hele tiden», men av og til. Alt er av betydning!

Vi erfarer at det trengs flere hjelpende hender , siden smittevern krever ekstra organisering og renhold. Og samtidig er det viktig å formidle at om noen som er i risikogruppen eller av andre grunner ønsker å reservere seg fra å ha en tjeneste, er det selvsagt fullt forståelig.

Her er noen av de frivillige oppgavene du kan ta del i:

Søndagsskolen. Du trenger ikke holde andakt, men hjelpe til praktisk. Ikke hver søndag, men iblant. Søndagsskolen er viktig, og vi har som mål å få til en aldersinndeling i 3 grupper!
For 5-7 klasse finnes gode filmer å vise, så kanskje noen liker å snurre film og drøse med denne aldersgruppen?

Gudstjenestemedhjelpere: Hilse velkommen i døren, praktisk hjelp, teknikk, lese en tekst mm.
Alle setter pris på Kirkekaffen. Her trengs det også flere hjelpende hender.
Liker du å synge? Vi tar med glede imot flere forsangere! Du blir med i et team.

Kjøkkenhjelp på Nye Supertorsdags middag. Det er fire datoer å velge i.

Språkkaféen som nå møtes annen hver uke (i partallsuker) ønsker flere damer som liker å prate med nye mennesker. Sist tirsdag møtte åtte damer fra 7 ulike nasjoner. Unødvendig å si at dette er spennende! Det er nå dessverre ikke anledning til å ta med barn.

Ta gjerne kontakt med Randi (971 47 133) eller Ann Helen (991 09 189) hvis du har spørsmål!

Velkommen til fellesskap og tjeneste i menigheten vår.

Guds fred!
Hilsen oss i staben.