Siden sist
Fem konfirmasjonsgudstjenester er vel gjennomført. Det ble fine gudstjenester for flotte konfirmanter.
Barnekoret og søndagskolen er nå startet opp igjen. Dugnadsgjengen har «striglet» uteområdet, Bibeldykk og bønnesamling er i gang. Det er herlig at det begynner å bli liv og røre i kirken igjen. Her får du en oversikt over våre aktiviteter. Er det noe som passer for deg å bli med på nå som det er mulig å samles igjen?

Smittevern når vi samles:
Hold minst 1 meter avstand til de som ikke tilhører din husstand.
Dvs. to seters mellomrom. Dette gjelder også for fullvaksinerte.
Hold hendene rene
Hold deg hjemme hvis du er syk eller har symptomer
Barn som deltar i aktivitet er unntatt fra 1-metersregelen.

Høsttur
På fredag drar en flott gjeng på høsttur til Vaulali. Det er utrolig kjekt å kunne dra på leir sammen. Det er fellesskapsbyggende, og det trenger vi nå! På søndag 12.september feirer vi gudstjeneste på Vaulali kl.11:00. Velkommen til å ta turen!

Middag for alle 16. september kl. 17:00
Endelig kan vi samles og spise sammen igjen! Noen torsdager utover høsten inviterer vi til middag i kirka for store og små, gamle og unge. Første middag er 16.september kl.17. Etterpå har barna (4.år- 3.klasse) mulighet til å bli med på Barnekoret, mens de voksne kan drikke kaffe og slå av en prat. melding her.
Fellessamling i kirkerommet til slutt.

Familiegudstjeneste 19. september kl. 11:00
Velkommen til høsttakkefest søndag 19.september. Tracy er prest. Tre barn skal døpes, Barnekoret skal synge. 5 og 7-åringene er spesielt invitert til denne gudstjenesten.
Sola Bygdekvinnelag skal pynte kirken til fest, slik de har gjort i mange år. Offeret denne dagen går til deres misjonsprosjekt: Sambolabo i Kamerun.
Etter gudstjenesten blir det tur til Sola stranda for alle som vil – ta med niste.
Vi har pga smittevern valgt å ikke ha kirkekaffe denne dagen, men kanskje vanker det en liten overraskelse likevel.. 😊

Seminar om «Tro i hjemmet» 23.september kl. 19:00-22:00
Vi ønsker å gi barna våre det beste. Men hvordan formidle det vi tror på? Ressurskvelden om «Tro i hjemmet» vil gi oppmuntring og tips til hvordan trosformidling i hjemmet kan se ut helt praktisk. Målgruppen er både foreldre, besteforeldre, faddere og andre som har barn og unge i sin nærhet. Kursholder er Linda Andernach Johannessen. Hun er mangeårig barne- og familiepastor i Skien Misjonskirke, en skattet kursholder og forfatter av boka Hver tid teller, som handler om tema for kvelden. Siden Viggo Klausen meldte forfall pga sykdom kunne vi ikke fått en bedre erstatter.
Meld deg på her.

Torsdagslunsj 23. september
23.september kl.12:00 inviterer vi til Torsdagslunsj igjen! Tema: «Min oppvekst og mitt liv på Rott»
ved Emil Rott. Gled dere! Det blir også siste sjangse til å se dåpskjoleutstillingen.

Følg lenken for å se oppstart av andre aktiviteter.

Fast givertjeneste
«Alt vi eier tilhører deg, av ditt eget gir vi deg tilbake.» Sitatet er hentet fra gudstjenestens takkebønn for offergaven. Det samme sitatet har vi brukt i den nye giverbrosjyren som ble lansert på søndag. Ord å reflektere over! Nå har det blitt enda enklere å tegne seg som fast giver ved å benytte VIPPS. Gå inn på hjemmesiden tanangermenighet.no/givertjeneste. Her kan du registrere deg som fast giver, og VIPPS – så er du i gang. Ta kontakt med kontoret dersom du lurer på noe. Takk for at du blir med på laget. Menigheten trenger din støtte!

Bønnesamling
Vi minner om våre åpne bønnesamlinger i kirkerommet hver mandag kl. 20-21 i oddetallsuker kirkerommet. Velkommen nå på mandag.

Velkommen til fellesskap.
Med ønske om en velsignet uke!