Siden sist
Vi hadde en flott temagudstjeneste på søndag. Tema var forvaltning. Vi fikk et lite innblikk i alt det flotte som rører seg i ungdomsarbeidet og tweensarbeidet vårt. Samtidig ble utfordringen gitt; Alle kan bidra enten gjennom givertjenesten eller ved å gi av sin tid.
På torsdag startet Barnekoret opp med en fin liten gjeng med sangglade barn. Her er plass til flere, og vi gleder oss til å høre de etter hvert!

Kirka vår er 20 år
I 20 år har vi hatt en kirke som signalbygg og samlingssted for hele Tananger. Den har gitt rom for mange forskjellige anledninger, for små og store mennesker, for fellesskap i glede og sorg, i tro og undring.
Vi er så takknemlig for kirken som hus og menigheten som fellesskap. Det skal feires!

Søndag 11. september feirer vi med jubileumsgudstjeneste.
Sokneprest Tracy leder gudstjenesten mens prost Thomas Mjelde Røsbak vil hold preken over tema Trofasthet.  Det blir dans og flott musikk, blant annet fra Tananger Gospel. Vi skal feire nattverd, og det blir opplegg for barna under preken. Etter gudstjenesten inviterer vi til kirkekaffe med jubiléumskake. Det blir tid til drøs og anledning for hilsener. Vi håper du vil bli med på feiringen!

Kirkerottene kommer til Tananger!!
Vi fortsetter feiringen av at kirken vår er 20 år med å invitere til en supergøy teaterforestilling, lørdag 17. september kl. 14.00.
Da vises teaterforestillingen «Kirkerottene og Lea Mus».
Kirkerottene reiser land og strand rundt og begeistrer barn og voksne. Nå kommer de til oss! Profesjonelle skuespillere har stemmene til rottene Fredo, Vesle og Lea Mus. Teateret passer aller best for de som er 3-7 år, men barn i alle aldre er hjertelig velkomne!
Pris: Kr. 50,- ved inngang.
Gratis påmelding her for 3, 4 og 5-åringene, som er spesielt invitert – med brev i posten!
(For de påmeldte 3, 4 og 5-åringene og én voksen er forestillingen gratis)

Barnekroken
Ved orgelet i kirkerommet rigger vi til en liten barnekrok med noen bøker, tegnesaker og leker.
Her kan barna få kose seg under gudstjenesten før de går på søndagsskolen eller hvis de får litt «mark i baken» ved å sitte i benkeraden.

Torsdagslunsj 8.september kl.12:00.
Vi får besøk av Atle Skarstein. Tema blir «En flykapteins hverdag – med bilder og filmklipp».
Atle er en forteller av rang, så dette blir kjekt!
Vi starter med lunsjbuffé, det koster 50kr. Du kan gjerne betale med VIPPS.

Menighetens givertjeneste

Alt vi eier tilhører deg, Av ditt eget gir vi deg tilbake. Ordene er hentet fra bønnen vi ber hver søndag etter at dagens takkeoffer er samlet inn. Det sier noe om at alt vi har, av talenter, tid, ting og penger, dypest sett er gitt oss av Gud. Det er noe vi forvalter. Vi kan bruke det vi er, det vi kan og det vi har i tjeneste for Gud. En tjeneste er givertjeneste. Ved å være giver til menighetens arbeid blir du med på å spre evangeliet blant barn og unge, skape gode trygge møteplasser, utruste ledere – og mye mer. Og nå er det superenkelt å bli giver. Last inn QR-koden og bli giver med VIPPS. Her kan du lese mer om givertjeneste i Tananger menighet.

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: 29. august kl. 09:30 (mandag & torsdag)
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: Fredager i oddetallsuker
Jesha: Fredag 9. september Kl. 18:00 – HØSTENS FØRSTE JESHA nå på fredag!
Enter: Fredag 9. september Kl.20:00 – HØSTENS FØRSTE ENTER nå på fredag!
Språkkafeen: Onsdag 7.september (partallsuker) kl.17:30

Jubileumshøsten fortsetter
Vi fortsetter feiringen av at kirken vår er 20 år med forskjellige arrangement:
Fredag 21.oktober kl.18:00: Jesha med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Fredag 21.oktober kl.20:00: Ungdomskveld med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Torsdag 20.oktober kl.19:00: Konsert med TØNES trioBillettsalg på GoTicket. Salget er i gang!

Gevinster til Basaren
Lørdag 5.november kl.12:00 åpner vi dørene for årets basar. Planleggingen er i full gang, og vi er svært takknemlige for gevinster; Gjerne håndlagete, gevinst/støtte fra firma eller noe helt annet!
Vi tar imot med takk! Gi gjerne beskjed til kontoret, slik at vi får en oversikt over gevinstene. Basarinntektene deles også denne gangen 50:50 mellom menighetsarbeidet og Misjon Uten Grenser.

Frivillighet – Ingen kan gjøre alt, alle kan gjøre litt!
Menighetsarbeidet vårt bygger på frivillighet, og vi er velsignet med mange frivillige medarbeidere. Du er kanskje en av dem? Uansett; Her er et vell av muligheter for å delta. Er det noe du har lyst å bidra med? Eller kanskje du kan spørre naboen din om å bli med på laget?  Noe av tjenestene som er ledige: Vise tekst på skjerm under gudstjenesten, kirkekaffe medhjelper, medhjelper på søndagsskolen, givertjenesten. Vi snakkes!

Velkommen til fellesskap i menigheten din!
Hilsen oss i staben