Mer himmel på jord.
Vi vil være en Bekjennende – Åpen – Tjenende menighet

Skuffelsen var stor da vi fikk beskjeden om at Holmavatn leirsted måtte kansellere høstturen vår grunnet sykdom. Og vi som hadde gledet oss sånn! Heldigvis ble det er flott lørdag i kirken med mye godt leirprogram – som plaster på såret. Takk til komiteen som snudde seg rundt og fikk dette til! Vi satser på nye leirmuligheter neste år.

Nå går vi inn i en skikkelig festtid, med konfirmasjon to helger på rad.
Lørdag 19.september kl.12:00 og søndag 20.september kl.11:00 blir det konfirmasjonsgudstjenester ved Tracy Rishton og Olav Mo. Gratulerer til familiene som ENDELIG kan feire den store dagen! Vi gleder oss til å be om velsignelse for konfirmantene og deres framtid, rammet inn av en høytidelig festgudstjeneste.
Konfirmantfamiliene er påmeldt til gudstjenestene.
På søndagen er det noen plasser igjen til oss vanlige kirkegjengere.

Lørdag 26.september kl.11:00 og 13:00 blir det også konfirmasjonsgudstjenester, og
Søndag 27. oktober kl.11:00 blir det familiegudstjeneste med høsttakkefest.
Barnekoret skal synge, 2. klassingene deltar og kirken blir pyntet til fest med høstens grøde.

Vi repeterer smittevernsreglene: Det er nå plass til 200 personer i kirken. Vi er pålagt å registrere alle fremmøtte. Konfirmantfamiliene har egen påmelding og er altså registrert. Andre tar med en lapp med navn og mobilnummer. Navnelappene makuleres etter 10 dager.
(Vi har lapper i reserve om du glemmer det.) En-metersregelen gjelder. Er du syk eller har symptomer, må du bli hjemme. Vi spriter hender ved ankomst og hoster/nyser i albuekroken.

Har du lyst å få en deilig middag servert, til en rimelig penge og spise sammen med andre kjekke folk i kirken? Bli med på Nye Supertorsdag 24. september!
Middag serveres i kirken kl.17:00. Påmelding på hjemmesiden onsdag innen kl.12:00
Etter middag blir det: Dansegruppe, Barnekor og Band.
Det blir en egen samling for 2. klassinger. De har fått brev i postkassen.
De voksne kan slappe av med en kaffekopp mens barna synger, spiller eller danser.
Supertorsdagen har en felles avslutning – og alt er ferdig kl.18:30. Kom, bli med!
Husk påmelding til både middag og aktivitetene. Dette er spesielt viktig i disse koronatider.

Neste søndagsskole blir først 4 oktober. Nå er søndagsskolen aldersinndelt, med egen gruppe for 5-7.klasse. For at vi skal klare å holde dette tilbudet oppe, trengs det fremdeles medhjelpere.
Du trenger ikke holde andakt, men hjelpe til praktisk. Ikke hver søndag, men iblant. Kanskje det du kan hjelpe til når du tar egne barn eller barnebarn med til søndagsskolen?
Ta kontakt på post@tanangermenighet.no eller telefon til Randi (971 47 133) eller Ann Helen (991 09 189) hvis du har spørsmål eller har bestemt deg for å bli med. Da blir det jubel!

12. november starter vi opp med nytt MiniAlpha – kurs. Har DU spørsmål omkring kristen tro? Hva dreier det seg egentlig om? På MiniAlpha kan du komme med dine spørsmål, med tvil, tro og undring. Det blir undervisning og samtale. Det er kjekt å gå på kurs sammen, så inviter gjerne med en venn eller nabo. Informasjon om programmet og påmelding finner du på hjemmesiden vår.

Velkommen til fellesskap og tjeneste i menigheten vår.

Guds fred!