Siden sist
Det var stor stas å ha besøk av kirkerottene på lørdag. En god gjeng barn og voksne ble kjent med rottene og Lea mus. Dukketeateret engasjerte! Pølse og kaker i kaféen gjorde også susen.
Høsten er her og på lørdag pynter Sola Bygdekvinnelag kirken til høsttakkefest.

Søndag 25. september kl. 11:00 inviterer vi til familiegudstjeneste med høsttakkefest. Wenche Stavseth Viland der prest. Ett barn skal døpes. Barnekoret skal synge og Julie Hadland deltar i gudstjenesten sammen med Miljøagentene. Takkofferet går til Sola Bygdekvinnelags misjonsprosjekt i Kamerun «Sambolabo». Det er bare å glede seg!

Torsdagslunsj
Torsdag 6. oktober får vi besøk av Ragna Bjelland. Tema er «Påfyll i hverdagen, i skjemt og alvor.»  Gled dere til en festlig formiddag!

Tananger kirke 20 år!
Vi fortsetter feiringen av at kirken vår er 20 år med forskjellige arrangement:
Fredag 21.oktober kl.18:00: Jesha med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Fredag 21.oktober kl.20:00: Ungdomskveld med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Torsdag 20.oktober kl.19:00: Konsert med TØNES trioBillettsalget på GoTicket. er i gang, Løp og kjøp!

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: 29. august kl. 09:30 (mandag & torsdag)
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30

Gevinster til Basaren
Lørdag 5.november kl.12:00 åpner vi dørene for årets basar. Planleggingen er i full gang, og vi er svært takknemlige for gevinster; Gjerne håndlagete, gevinst/støtte fra firma eller noe helt annet! Vi tar imot med takk! Gi gjerne beskjed til kontoret, slik at vi får en oversikt over gevinstene. Basarinntektene deles også denne gangen 50:50 mellom menighetsarbeidet og Misjon Uten Grenser.

Bønnevandring
Det er store løfter knyttet til bønn. «Bønn for Tananger» er et konkret prosjekt for å få bedt for alle som bor i Tananger.  Kartet vårt henger fortsatt på kirketorget. Men det er ikke så mye igjen før alle har gater i Tananger har hatt besøk av noen som har bedt for dem som bor i den gata. Ønsker du å være med på å fullføre kartet? Ta en rute ved siden av kartet. Ta en vandring i de adressene som står på lappen. Etterpå farger du ruta du har gjennomført på det store kartet. Klarer vi å få kartet ferdig fargelagt i løpet av oktober?

Sola Menighetsblad
Solakirkene har et flott menighetsblad. Dessverre opplever vi at det ikke alltid kommer frem til alle husstandene. Dersom du mangler menighetsbladet, meld gjerne fra til Solakirkenes servicetorg. 51 75 53 70. Menighetsbladet er å finne digitalt her.

Frivillighet
«Ingen kan gjøre alt, alle kan gjøre litt.» Sang miljøagenten Blekkulf i sin tid. Det er så sant! Menighetsarbeidet vårt bygger på frivillighet, og vi er velsignet med mange medarbeidere. Her er et vell av muligheter for å delta og vi ønsker flere med på laget. Er du ledig på dagtid og liker  å treffe andre, gjøre noe sammen? Dugnadsgjengen  møtes annenhver torsdag til en liten dugnadssøkt som avsluttes med lunsj og nystekte lapper. Det er nyttig, gøy, kos og sosialt!
Andre tjenestene som er ledige: Vise tekst på skjerm under gudstjenesten, kirkekaffe medhjelper, medhjelper på søndagsskolen, givertjenesten.
Ta kontakt om her er noe for deg!

Velkommen til fellesskap i menigheten din!
Hilsen oss i staben