Siden sist!
I dag har dugnadsgjengen vært i aksjon igjen og tatt ned de siste utelysene.
Ser vi lys i enden av koronatunnelen? Vi har nå skoler og barnehager på grønt nivå, og vi håper å komme i gang med flere av aktivitetene våre i kirka igjen.

Smittevern i Solakirkene:
Smittevernrestriksjonene pr. i dag: Antall deltakere på gudstjenester/arrangementer er nå 200 ved fast tilvist plass. Plassene er nummererte. Uten tilviste plasser er antallet 30.
Dette gjelder nå:
– Hold minst 1 meter avstand til andre enn din kohort/husstand
– Munnbind er påbudt der du ikke kan holde 1 meter, f.eks ved ut- og inngang
– Ha god håndhygiene
– Hold deg hjemme om du er syk eller har symptomer på covid
– Registrering av deltagere

På grunn av påbud om registrering av deltagere blir det påmelding til gudstjenester og andre arrangementer. Vi ønsker at flest mulig tar seg tid til å melde seg på på forhånd. Dette er for å lette arbeidet med registreringen og tilvising av plass, samt å minske kødannelse. Om du ikke får til å melde deg på via hjemmesiden, kan du sende SMS til daglig leder som sørger for at du blir forhåndsregistrert, tlf 97147133.

Praktisk informasjon: Når du kommer til kirken og er blitt registrert får du tilvist en plass som du må sitte på under hele gudstjenesten, det er ikke anledning til å bytte plass. Det skal være minst en stol mellom de som ikke bor i samme husstand.

Velkommen til gudstjeneste søndag 23.januar kl.11:00, prest er Tracy. Det blir dåp og nattverd.
Påmelding til gudstjenesten stenges lørdag kl.16:00. Vi trenger tid til å plassere deltakerne på nummerte seter. («siste liten»-påmeldinger på SMS til Tracy 465 43503 denne søndagen)

Noen samlinger må utsettes, andre kan gjennomføres. Her er en oversikt:
Fredag 21.01: Treffen i kirka kl. 18.00.
Mandag 24.01:
 Babysang kl. 11:30.
Mandag 24.01: Åpen bønnesamling. Hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00.
Fredag 28.01: Enter starter opp igjen.

For disse aktivitetene utsettes oppstarten:
Jesha – hvis vi får nok ledere, satser vi på oppstart den 11. februar.
Søndagsskolen – oppstart etter vinterferien
Barnekoret starter sannsynligvis opp igjen i februar.
Språkkafeen
«Middag for alle»

Torsdagslunsj 27.januar er avlyst. Neste Torsdagslunsj blir 24. februar. Da kommer Ingar Kvia med en «fersk rapport fra Haydom hospital i Tanzania».

Bibeldykk
Hver mandag i partallsuker kl.20:00 – 21:00 samles vi for å lese Bibelen sammen.
Mandag 24. januar møtes vi igjen fysisk i kirkestua. Kjekt om du blir med!

Åpen bønnesamling hver mandag i oddetallsuker kl. 20:00 – 21:00. Vi møtes i kirken.

Bønneaksjon
Vi har nå startet bønneaksjonen for Tananger. I kirka henger det et stort kart over Tananger, og der vil det også være lapper med navnet på noen veistrekninger og forslag til bønn. Tanken er at vi kan gå turer rundt i Tananger og be for alle som bor her. Når du har hatt din «bønnetur», kan du
fargelegge veiene du har gått på det store kartet. Så er ønsket at alle veiene i Tananger blir fargelagt etter hvert. Ta gjerne med barna på denne turen.

«Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bak på. Så skal det lukkes opp for dere. For den som ber, han får, og den som leter, han finner, og den som banker på skal det lukkes opp for.» Mat.7,7

Med ønske om en velsignet uke!