«Siste nytt» – nr. 3 / 12

aareLørdag 27. oktober gikk BASAREN av stabelen med brask og bram!

Det er utrolig kjekt når kirken fylles med liv og røre. Komiteen hadde sørget for en haug med gevinster. Grøt, hamburgere og kaker gikk ned på høykant. Det ligger mange flotte bilder på hjemmesiden vår. Blant annet fra ”skuespillet” under andakten der Ingebjørg Hollund hadde regien!
TUSEN TAKK til alle som bidrog med basaren – og til alle som kjøpte lodd.
Resultatet ble vel 40 000 kr! Nå skal gymsalen få en oppgradering. Det trengs!!!

Det er ikke lenge før vi skriver desember. Første søndag i advent blir det LYSMESSE kl. 1800. Speiderne er alt godt i gang med planleggingen. Det er en flott tradisjon vi har i Tananger med tenning av julegran på bankplassen, fakkeltog og lysmesse i kirken. Dette er en fin anledning til invitere med seg venner og kjente! Etter lysmessen blir det salg av julegrøt!

Liker du å pynte, lage engler, eller gaver? Eller har du barn som liker det?
Da er Engleverksted et noe for deg! Lørdag 8. desember kl.1000-1400. Her får du lage engler i alle former og fasonger. Det blir førjulskos for små og store. Kanskje din engel får henge på treet i kirken?

Utenfor kontorene våre har vi en sofakrok og en bokhylle. Her fylles det nå opp med bøker som er til utlån. Dette er starten på en bokcafé. Tanken er å spre god litteratur, både for voksne og barn. Stikk innom og se om det er en bok du har lyst til å låne, og har du en bok du tenker andre burde fått lese, så sett den i hyllen! Sleng deg gjerne ned i sofaen, og for all del: Fortell andre om de gode bøkene du har lest! Lånesystemet er veldig enkelt: Vi satser på at bøkene blir returnert etter at de er lest!

Gled dere til lørdag 2. februar 2013. Da blir det MEDARBEIDERFEST i kirken! Vi kler oss til fest, får servert god mat og flott program. Gjeste ”taleren” er på plass. Hvem det er røpes ikke nå, men at det blir inspirerende – DET kan vi love! Og selvsagt blir det kåring av årets medarbeider. Har du tanker om hvem som bør få litt ekstra heder og ære for innsatsen i menigheten det siste året, så tar vi alt nå imot navn på kandidater – med begrunnelse. Sendes post@tananger.menighet.no

Til slutt: En av våre frivillige medarbeidere trenger en leilighet/hybelleilighet i Tananger.
Har du noe ledig, kan vi formidle kontakt.

LOS GJENNOM LIVET er menighetens slagord.
I løpet av desember vil svært mange tanangerbuer komme innom kirken vår, på gudstjenester, konsert, engleverksted, julevandring m.m. La oss be om at mange får se at det lille barnet i krybben også er vår trygge los gjennom livet!

God helg fra oss i staben v/Randi