«Siste Nytt» nr. 3/17

Vi vil takke «Tananger TenSing» som sang på gudstjenesten på søndag. Det var utrolig flott å høre og se 54 «gamle» tensing-medlemmer, som feiret 40 årsjubileum den helgen.
De gjorde gudstjenesten til en fest!
Ja, tenk om vi hadde en slik sangglad gjeng fast her i kirken! Noen som kjenner at dette var en utfordring? Eller et kall?
Ikke nøl med å si fra!

Lørdag 25.mars blir det samling for alle 5.klassinger med tema «Skattejakt».
På familiegudstjeneste på søndag 26.mars kl.11:00 skal disse få utdelt Godt Nytt.
Etter en kort kirkekaffe, blir det årsmøte. Årsrapporten ligger ute på vår hjemmeside her.
og i papirutgave på kirketorget. Vi håper mange stopper igjen og blir med på årsmøtet.

Konfirmantene skal ut på årets viktigste spasertur tirsdag 4.april. Det er innsamlingsaksjon for Kirkens Nødhjelps fasteaksjon: «Vann forandrer alt».
Ta vel imot konfirmantene når de kommer på døren, og ha gjerne klar gaven du vil gi til Kirkens Nødhjelp.
Ellers gleder vi oss til fest for konfirmanter og -foreldre på tirsdag.

Påskens gudstjenester:
Palmesøndag 9.april kl.11:00 Gudstjeneste i Tananger kirke. Dagfinn Egeland synger.
Skjærtorsdag 13.april kl.19:00 Gudstjeneste i Ræge kirke.
Langfredag 14.april kl.19:00 Gudstjeneste i Sola kirke.
1.påskedag 16.april kl.11:00 Gudstjeneste i Tananger kirke. Trompetist Rune Aleksandersen blir med.

Onsdag 26.april fra kl.17:00 – 21:00 er det DUGNAD her i kirken. I den anledning vil vi også samle inn og ta imot vinterklær/sko som vi vil pakke og sende til vårt misjonsprosjekt i Romania. Så rydd bort vintertøyet og gi det til våre venner i Archita. Og så kan jo du bli med på dugnad med det samme du er her…for vi vil gjerne at kirken vår skal skinne til konfirmasjonsgudstjenestene

Velsignet uke!
Hilsen Staben