«Siste Nytt» nr. 3/18

Velkommen til gudstjeneste på søndag. Wenche Stavset Viland er prest og fire barn skal døpes. Det blir en fest for menigheten! Dette er faktisk selveste fastelavnssøndag, og gode medhjelpere lover boller til kirkekaffen. På fastelavnssøndag får vi skeie litt ut før vi går inn i fastetiden. Her kan du lese mer om fastelavn på melk.no!

Åpen kirke i fastetiden tirsdag, onsdag og torsdag morgen. Har du ofte tenkt at du ville gjøre noe mer ut av fastetiden, men aldri fått det til? Fastetiden er en fin anledning til å stoppe litt opp og reflektere. Hvorfor ikke starte dagen med en stille stund i kirkerommet i Tananger kirke? Vi ønsker å invitere deg til kirka mellom kl. 08.00 – 09.00 til bønn, tenne lys eller bare være sitte stille i benkeradene, tirsdag, onsdag og torsdag fra tirsdag 20. februar til torsdag 22. mars. Du kan komme og gå etter det som passer deg. Det vil være bønnestasjoner du kan bruke. Siste kvarteret, kl. 08:45-09-00, blir det felles bønn og dagens bibelord.

Sist søndag var alle konfirmantene i Sola samlet på temagudstjeneste i Tananger. Det ble en utrolig flott opplevelse. Temaet «Livet med Jesus – Hva kan du egentlig forvente?»  fenget tydelig både voksne og ungdommer. En sjelden lydhør forsamling fikk innblikk i hva livet med Jesus kan bety. Takk til Confession for flott sang.

Språk-kafé for damer holder nå åpent hver tirsdag, kl.17:30-18:00 i Kaféen i kirken, men tar fri i vinterferien.
Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20:00 – 21:00. Neste samling er altså mandag 12.februar. Velkommen!
Søndag 18. februar er det felles gudstjeneste i Sørnes kirke. Det blir dåp og nattverd. Berit Espeset er prest. Velkommen til fellesskap på tvers av menighetene.

Med ønske om en velsignet uke! Hilsen oss i staben