Siden sist:
Til tross for høstferie sist uke, møtte 7 ivrige dugnadsarbeidere opp – og gjorde en god jobb ute og inne i kirken. Stikk gjerne innom kirkestuen torsdag i oddetallsuker kl.11:30 når det serveres lapper og kaffe, – da er det god drøs 😊
Anne Marit samler regelmessig flere jenter fra 8. klasse til «Jentegruppe» hjemme hos seg selv.
De kommer rett fra skolen, spiser sammen og bruker boka «Ferdig Prestert», og samtaler om dagens tema. Knallkjekt, sier Anne Marit.

Gudstjeneste
Søndag kl.11:00 blir det gudstjeneste ved prest Geir Barlaup, det er nattverd og søndagsskole.
Og det blir kirkekaffe.

Torsdag: Barnekor (NB. De er på Sola denne torsdagen)
Fredag: Jesha , nå åpent for begge skolene
Enter – er også åpent fra og med 8.klasse

Bønnesamling: mandag 25. oktober kl. 20:00 – 21:00 i kirkerommet.

Torsdagslunsj 21. oktober
Tema: «Det er utrolig hva som skjer, men må vi tro det vi ser?» Tor Arnesen tryller og forteller.
Vi starter med lunsj. Da serveres det lapskaus.

Basar 6. november kl.12:00 – 15:00
I år blir det basar i kirken! Det blir trylleshow, eller «Show med bibelformidling og smell» som Zig Pedersen formidler. Barnekoret skal synge, og det blir hovedtrekning, åresalg, og selvfølgelig salg av grøt, pølser, kaker og kaffe. Mange fine gevinster, hovedgevinst er gavekort til Flor&Fjære verdi kr.2000. Gevinster mottas med takk. Sett av datoen!

Velkommen til en spennende temakveld om «Likkledet i Torino» onsdag 10.november kl.20:00.
Kanskje du har hørt om likkledet i Torino. Hva tenker du om det? Mange mener det er en forfalskning. Hvorfor det? Hva sier funnene vitenskapsfolk har funnet. Dette er historiens mest utforskede objekt. Er det sannsynlig at det kan være Jesu likkledet som Jesus brukte?
Oddvar Søvik har i mange år reist rundt og hatt foredrag om dette, noen hørte han i fjor da han var her – nå har DU også anledningen til å høre om mysteriet, oppdagelsene og budskapet i verdens mest utforskede objekt!

Åpningsfest 25. november
Nå er «døren høy og porten vid»! Vi skal feire at korona er over, at det er slutt på restriksjoner og at kirken er åpen i alle kanaler. Det blir en festkveld med smil og latter, humor og snert: Ryfylke Livsgnist’s Tor Øyvind Skeiseid m/musiker Bjørn-Erik Zahl kommer til oss. Sett av datoen og gled dere!
Servering av tomatsuppe etter show!

Blir du med på laget?
Det er en glede at mye god aktivitet kommer i sving i kirken igjen. Samtidig merker vi behovet for medhjelpere på flere fronter. Menighet er jo noe vi bygger sammen, og tenk om alle hadde en liten tjeneste hver. Da kunne vi nådd langt! Mange av dere har alt en tjeneste eller to, men er det noen som lar seg utfordre? Eller kan utfordre en annen? Denne gangen nevner vi to behov:
Søndagsskolen trenger flere medhjelpere. Helt praktisk. 2-3 ganger i høst. Bli gjerne med og se først.
På gudstjenestene trenger vi flere som kan vise tekst på skjerm. Har du litt peiling på data, er du en god kandidat. Opplæring vil bli gitt!

Fast givertjeneste
«Alt vi eier tilhører deg, av ditt eget gir vi deg tilbake.» Sitatet er hentet fra gudstjenestens takkebønn for offergaven. Det samme sitatet har vi brukt i den nye giverbrosjyren vår. Nå har det blitt enda enklere å tegne seg som fast giver ved å benytte VIPPS. Gå inn på hjemmesiden tanangermenighet.no/givertjeneste. Her kan du registrere deg som fast giver, og VIPPS – så er du i gang. Ta kontakt med kontoret dersom du lurer på noe. Takk for at du blir med på laget. Menigheten trenger din støtte!

Skjerikirken.no
Vil du vite hva som skjer i kirken der du befinner deg? Når du er på ferie eller reise? Den norske kirke har fått et nytt verktøy som heter skjerikirken.no Her finner du gudstjenester, arrangement, konserter og samlinger i hele Den norske kirke! Tananger menighet har begynt å ta dette i bruk. Test ut: skjerikirken.no og søk opp Tananger – eller et annet sted!

Mini-Alpha i januar/februar 2022.
Nå er datoene satt for årets Mini-Alphakurs. Sett av datoene og be med noen. Les mer via denne lenken.

Velkommen til fellesskap.
Med ønske om en velsignet uke!