Siden sist!
Vi håper dere har hatt en god høstferieuke! Nå har vi mye spennende på programmet fremover!

Søndag 23. oktober kl. 11:00 inviterer vi til familiegudstjeneste. Guds flotte skaperverk er tema.
Vår egen Barnehage og SFO skal synge, 4-åringene skal få barnebibelen sin og fire barn skal døpes. På kirkekaffen venter som vanlig noen godsaker. Dette blir fest!

Endelig: NÅ skjer det!

Vi feirer at kirken vår er 20 år med disse arrangementene:
Fredag 21.oktober kl.18:00: Jesha med Ruben Gazki «Svindler med stil».
Fredag 21.oktober kl.20:00: Ungdomskveld med Ruben Gazki «Svindler med stil».

Torsdag 20.oktober kl.19:00: Konsert med TØNES trioBilletter kjøpes på GoTicket. Tønes er en av landets beste låtskrivere og tekstforfattere. På underfundig vis formidler han små og store historier fra hverdagslivet med humor og på herlig Sokndalsdialekt. Om vi får «servert» waldorfsalat eller om «Me ska spela Yatzy» – vel, det får bli en overraskelse. Uansett; Dette blir stas! Dørene åpnes 18:30.

HalloVenn
Endelig blir det HalloVenn igjen! Dette er et flott alternativ til Halloween. En god komité er i gang med planlegging. Når kirken fylles av noen hundre (!) utkledde barn til aktiviteter, lek – og godteri, kreves det mange hjelpende hender. Har DU mulighet for å avse et par timer mandag 31.oktober? Ta kontakt med oss på post@tanangermenighet.no. Se ellers HalloVenn Tananger på Facebook. Det var dagens Frivillighetsoppfordring!

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Gevinster til Basaren
Lørdag 5.november kl.12:00 åpner vi dørene for årets basar. Gevinster strømmer på! Og vi tar gjerne i mot flere. De kan være håndlagete eller kjøpte, gevinst/støtte fra firma eller noe helt annet! Vi tar imot med takk! Gevinster kan leveres til kontoret i kirken. Basarinntektene deles også denne gangen 50:50 mellom menighetsarbeidet og Misjon Uten Grenser.

Høsttaco
Lørdag 12. november kl.16:00
blir det høsttaco i kirken. Dette blir en sosial ettermiddag hvor vi lager taco sammen, leker i gymsalen, spiller spill, skravler og blir kjent. Dette passer for alle!

Veldedighetskonsert for Ukraina
Søndag 23. oktober kl.19:00 inviterer Ræge menighet til veldedighetskonsert til støtte for Ukraina. Det er gratis inngang og mulighet for å gi en gave på VIPPS.

Antonio Vivaldis Gloria
Fremføres i Sola Kirke 23.oktober kl.20:00.
Det er Sola kirkes Prosjektkoret som inviterer, sammen med profesjonelle musikere og koret Frøysang. Billettpris: 280 kr. Mer informasjon her.

Sola Menighetsblad Ønsker du å lese Sola menighetsblad digitalt, klikk her.

På med ulltrøya!
Høsten er her og det blir kaldere. Strømutgiftene i Tananger kirke er skyhøye, og vi må spare. Temperaturen i kirkerommet og lokalene ellers er senket noe. Derfor oppfordrer vi dere til å kle dere litt ekstra godt når dere kommer til kirken. Det er beklagelig, men dessverre nødvendig.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben