Mer himmel på jord.
Vi vil være en Bekjennende – Åpen – Tjenende menighet

Sist søndag ble Allehelgensdag markert med en nydelig gudstjeneste, og i går kunne en fin liten gjeng nyte deilig lasagnemiddag på kirketorget. Takk til kjøkkengjengen!

De siste dagene har vi jobbet mye med smittevern i Solakirkene. Vi følger med på situasjonen, og vil holde dere oppdatert på oppdatert med informasjon på her på hjemmesiden, Facebook og Siste Nytt.
Nå som smitten øker i samfunnet har vi fått beskjed om å begrense antall nærkontakter i enda større grad enn før. Regjeringen ber oss om å være mest mulig hjemme, og på den måten bekjempe smitteøkningen.
Dette tar vi som kirke på alvor.
I løpet av de nærmeste dagene vil det bli klart hvilke av våre aktiviteter som vil fortsette, og hvilke tilbud som må settes på vent de nærmeste ukene. Det meste vil ta en pause. I de tilfellene vi gjennomfører arrangementer ber vi hver enkelt å vurdere om det er riktig å komme ut fra sin totale kontaktflate. Vi vil legge til rette for godt smittevern på arrangement og tilbud som holdes åpne og minner om:
• Hold minst 1 meter avstand
• Ha god håndhygiene
• Ingen med forkjølelsessymptomer kan delta
• Deltagere registreres med navn og telefonnummer (Fint om du tar med lapp hjemmefra!)

Vi mottok nettopp retningslinjene fra Den Norske Kirke som sier at fra 9. november er det kun anledning til å være 50 personer på våre arrangementer siden kirken ikke har fastmonterte stoler.

Det viktigste fellesskapet for menigheten er gudstjenesten, og det blir familiegudstjeneste på søndag kl.11:00! Wenche Viland er prest og John Morten Storflor trakterer tangentene. Programmet blir enklere enn først planlagt. Det blir ikke nattverd. Men evangeliet blir rikelig forkynt, og dere kan glede dere til sang og musikk.
Offeret går til Misjon Uten Grenser. Vi skal få bidra til at fattige familier i Romania kan få en julegave bestående av mat, helseartikler og en julehilsen. Disse familiene lurer på om de vil klare seg gjennom koronakrisen, og i julehøytiden kjennes byrden ekstra tung å bære. Gaven er kjærkommen!
Du kan gi på VIPPS 116377 selv om du ikke er til stede på gudstjenesten.

Kirkekaffen tar nå en pause. Dette er en viktig møteplass for mange, og det er trist å kutte ut den.
Vi kan minne hverandre om å ta telefonen, ringe en venn eller nabo for å slå av en prat. Det kan bety mye nå.

November blir vår basarmåned! Det blir en «basar på korona-vis» med en digital gaveaksjon.
Du kan gi din BASARGAVEVIPPS 116377. Inntektene deles 50:50 med misjonsprosjektet vårt gjennom Misjon Uten Grenser. Slik får du anledning til å gi en gave til menigheten din OG en gave til vanskeligstilte familier i Romania. For hver 100 kroner som gis, får man et lodd i trekningen som skjer 1. desember. Gevinstene i år gis i all hovedsak av stab og menighetsråd. Gå inn på denne lenken og skroll litt nedover på siden for å se de herlige gevinstene! Takk for gaven du vil gi. Den blir til velsignelse!
Dersom du heller vil benytte nettbank, er kontonummeret: 3206 20 28008 Tananger sokn.

I år planlegges det 3 familiegudstjenester på julaften, kl.13, kl.14:30 og kl.16.
For å skape forutsigbarhet vil det bli påmelding til disse gudstjenestene, den åpnes 7.desember.
Påmelding skjer via nett og på tlf. Vi håper og ber om en jul hvor familiene kan samles som vanlig – også i kirken.

Guds fred!