Siden sist:
Denne helga har vi hatt et nytt trosopplæringstiltak for 3-åringene, Sprell Levende! Vi hørte om da Bartimeus møtte Jesus, vi lekte i gymsalen og lagde bilder med velsignelsen på. På søndag var 3-åringene med på søndagsskolen, og de fikk en bok med bibelfortellinger, bønner og sanger.

På lørdag hadde vi konf-lørdag fra kl. 16.00 og til over kl. 23. Det ble undervisning, aktiviteter, underholdning og måltider. Vi hadde også besøk av Morten Fevik, kjent som en av brødrene som driver Brødrene Fevangs Barberstue AS. Han fortalte oss om sitt liv med et sterkt brødrefelleskap, men også et liv med mange dårlige valg. Men i sin dypeste fortvilelse fikk ha møte Jesus som gav ham en helt ny retning på livet. Han snakket i en drøy time til konfirmantene, og de fulgte svært godt med.

På søndag hadde vi misjonsgudstjeneste med besøk fra organisasjonen Tananger menighet støtter: Misjon Uten Grenser. Thrine -Lise Heep fortalte om arbeidet i Romania, og var også etter gudstjenesten tilgjengelig for åpne spørsmål. Blant annet kom det opp spørsmål om hvordan gi julegave til familier i Romania. I skrivende stund venter vi på svar på dette. Vi vil legge det inn her så snart vi vet sikkert.

Gudstjeneste
Søndag kl.11:00 blir det Allehelgensgudstjeneste ved prest Tracy, det er nattverd og søndagsskole. Elise Marie Enoksen er solist.

Kommende uke:
Torsdag: Barnekor kl. 17:30
Fredag: Jesha, nå åpent for begge skolene
Enter – er også åpent fra og med 8.klasse
Lørdag: Basar
Søndag: Gudstjeneste kl. 11:00
Mandag: Bønnesamling kl. 20:00 – 21:00.
Tirsdag: Tananger Gospel øver kl.19:00
Se ellers kalenderen nederst på www.tanangermenighet.no

Basar 6. november kl.12:00 – 15:00
Nå nærmer det seg basar i kirken, mange fine gevinster er kommet inn – både fra privatpersoner og fra handelstanden, hjertelig TAKK! Hovedgevinst er gavekort til Flor&Fjære verdi kr.2000, men vi har også fått gave fra Scooter Hut Arena på Dysjaland, en triksesparkesykkel, verdi 2800 😊 . Det blir trylleshow, eller «Show med bibelformidling og smell» som Zig Pedersen formidler. Barnekoret skal synge, og det blir hovedtrekning, åresalg, og selvfølgelig salg av grøt, pølser, kaker og kaffe. Dørene åpnes kl.12:00 – velkommen!
Om noen ønsker å støtte basaren økonomisk, så kan du bruke kontonr. 3206 20 28008 eller VIPPS #653748. Du kan også Vippse og skrive lodd i kommentarfeltet innen fredag kl. 15.00, så blir du med i trekningen.

Velkommen til en spennende temakveld om «Likkledet i Torino» ONSDAG 10.november kl.20:00. (Merk dag! Det står dessverre torsdag i menighetsbladet)
Du har kanskje hørt om likkledet i Torino. Du har kanskje også hørt at det er bevist at det er forfalskning fra middelalderen. Hva bygger de bevisene på? Hvor sterke er indisiene på at likkledet allikevel er ekte?
Oddvar Søvik har i mange år reist rundt og hatt foredrag om dette, noen hørte han i fjor da han var her – nå har DU også anledningen til å høre om mysteriet, oppdagelsene og budskapet i verdens mest utforskede objekt!

Torsdagslunsj
Sett av dagen torsdag 18.november kl.12:00 – da kommer Jon Arne Helgøy og forteller stubber og historier fra livet i Ryfylke. Han har mye å ta av… 😊

Åpningsfest torsdag 25. november kl. 19:00
Vi skal feire at koronarestriksjonene er over, at vi kan samles til fellesskap, fest og glede – som før!
Dette blir en festkveld med smil og latter, humor og snert: Ryfylke Livsgnist’s Tor Øyvind Skeiseid m/musiker Bjørn-Erik Zahl kommer til oss.
Og kanskje finner staben på noen småsprell.. Servering av tomatsuppe etter show. Sett av datoen og gled dere!

Blir du med på laget?
Det er en glede at mye god aktivitet kommer i sving i kirken igjen. Samtidig merker vi behovet for medhjelpere på flere fronter. Menighet er jo noe vi bygger sammen, og tenk om alle hadde en liten tjeneste hver. Da kunne vi nådd langt! Mange av dere har alt en tjeneste eller to, men er det noen som lar seg utfordre? Eller kan utfordre en annen? Denne gangen nevner vi to behov:
Søndagsskolen trenger flere medhjelpere. Helt praktisk. 2-3 ganger i høst. Bli gjerne med og se først.
gudstjenestene trenger vi flere som kan vise tekst på skjerm. Har du litt peiling på data, er du en god kandidat. Opplæring vil bli gitt!

Fast givertjeneste
«Alt vi eier tilhører deg, av ditt eget gir vi deg tilbake.» Sitatet er hentet fra gudstjenestens takkebønn for offergaven. Det samme sitatet har vi brukt i den nye giverbrosjyren vår. Nå har det blitt enda enklere å tegne seg som fast giver ved å benytte VIPPS. Gå inn på hjemmesiden tanangermenighet.no/givertjeneste.  Her  kan du registrere deg som fast giver, og VIPPS – så er du i gang. Ta kontakt med kontoret dersom du lurer på noe. Takk for at du blir med på laget. Menigheten trenger din støtte!

Skjerikirken.no
Vil du vite hva som skjer i kirken der du befinner deg? Når du er på ferie eller reise? Den norske kirke har fått et nytt verktøy som heter skjerikirken.no Her finner du gudstjenester, arrangement, konserter og samlinger i hele Den norske kirke! Tananger menighet har begynt å ta dette i bruk. Test ut: skjerikirken.no og søk opp Tananger – eller et annet sted!

Velkommen til fellesskap.
Med ønske om en velsignet uke!