Siden sist!
Det var stor stas å fylle kirken med mye god aktivitet på HalloVenn mandag kveld. Mer enn hundre barn i gøyale kostymer var innom kirken til lek, aktivitet, pølser is og – snop! Takk til komitéen for en formidabel jobb, og til alle som var medhjelpere. Det var ikke rett få!
Sist søndag hadde vi misjonsgudstjeneste. Da fikk vi gi en gave til Misjon Uten Grenser som deler ut matkasser til vanskeligstilte familier i Romania. Denne gangen klarte vi å samle inn nok til 92 matkasser som hver koster 250 kr. Det betyr at 92 familier, som knapt har til livets opphold, kan feire julaften med mat på bordet og en ørliten gave til barna. Takk for gaven!

Vi ønsker velkommen til Allehelgensgudstjeneste søndag 6.november kl.11:00. v/Tracy og Laura.
Vi bærer vel alle på sorg og savn etter noen kjære som har gått bort. Allehelgensdag er en fin anledning å minnes. På gudstjenesten tennes et lys for alle som er begravet i Tananger det siste året. Det blir mye musikk med solosang fra Kirsti Goa Lødemel og fløytesolo med Laura Loviskova.

Torsdagslunsj 4. november kl. 12:00
Denne gang kommer Inge Brikt Aarbakke med tema: «Fra hestesko til romfart». Velkommen til en trivelig formiddag med garantert festlig kåseri!

Basaren Lørdag 5.november kl.12:00 åpner vi dørene for årets basar.  Det blir åresalg og hovedbok, 2 trekninger.  Barnekoret skal synge og det blir salg av grøt, pølser, kaffe og kaker. Basarinntektene deles også denne gangen 50:50 mellom menighetsarbeidet og Misjon Uten Grenser.
En åre (20 nummer) koster kr.50,-  Halv åre (10 nummer) koster kr. 25,-  Ta gjerne med småpenger til tombola og fiskedam. Ellers er VIPPS å foretrekke. Velkommen!

Har du hørt om hodekledet i Ovideo?
Linkledet i Torino har mange hørt om, men hva med hodekledet i Ovideo? Kan det være Jesu hodeklede som er omtalt i Joh.20,7? Dette vil Oddvar Søvik fortelle om når han besøker Tananger kirke 9. november kl.20:00. Oddvar Søvik er pensjonert pastor, forfatter og en suveren forteller. Dette blir garantert en spennende kveld.

Høsttaco
Lørdag 12. november kl.16:00
blir det høsttaco i kirken. Dette blir en sosial ettermiddag hvor vi lager taco sammen, leker i gymsalen, spiller spill, skravler og blir kjent.
Dette passer for alle! Påmelding innen 10. november.

MiniAlpha januar-februar 2023
Alpha er en innføring i den kristne tro. Kurset for deg som lurer på hva den kristne tro egentlig handler om, men er like aktuelt for deg som har vært fast kirkegjenger hele livet.
MiniAlpha går over 5 torsdagskvelder og en avsluttende lørdag. Det er kjekt å gå sammen på kurs, så inviter gjerne med den nabo eller venn. Mer info og link til påmelding finner du HER.

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Er du FRI og VILLIG?
Kirkens aktiviteter hviler fullt og helt på frivillighet. I menigheten får vi bruke det vi er, har og kan i tjeneste for Gud og hverandre.
Det er både godt å meningsfullt å gjøre noe for andre. Er du fri og villig til å ha en liten tjeneste? Hva liker du å bidra med? Lurer du på hvilke muligheter som finnes? Klikk på JA for mer informasjon og får å gi oss en «lyd», så kan vi ta en prat om hva som passer for deg.

Sola Menighetsblad Ønsker du å lese Sola menighetsblad digitalt, klikk her.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben