Siden sist!
På søndag var det siste søndag i kirkeåret. Det ble en gudstjeneste hvor det både var rom for fest, med tre barn som ble innlemmet i vår menighet gjennom dåpen, og med en tekst og preken som var til ettertanke. Tormod Tørresdal deltok med fin sang.
Det nye kirkeåret starter på søndag, med 1. søndag i advent. Vi retter oppmerksomheten mot det store underet at Gud ble menneske og steg ned til vår jord. Neste uke starter vi opp våre 21 julevandringer. Da er det fint å ha stallen på plass.

Juledugnad torsdag 24. november fra kl.09:30
Nå skal vi gjøre klart til advent! Stall skal rigges både ute og inne, lyslenker skal opp i trær og busker og stjerner skal på plass. Dugnadsgjengen er varslet, staben er klar, men her er det veldig godt med forsterkninger! Har DU anledning, så møt opp. Vi starter kl. 09:30 spiser lunsj kl.11:30 og fortsetter til alt er på plass.

Velkommen til lysmesse søndag 27. november kl. 18:00.  Det blir lystenning av julegranen i sentrum og fakkeltog opp til kirka og lysmesse. Wenche Viland er prest. Barna som har vært med på «Stallen» deltar, skolekorpset spiller og det blir grøtsalg etter gudstjenesten. Første lys i adventsstaken skal tennes og vi feirer Jesus, som verdens lys!

Julegaveaksjonen 2023
Visste du at 70 barnefamilier i Sola kommune lever under fattigdomsgrensen? Nå kan du hjelpe en vanskeligstilt barnefamilie til å få en god julehøytid. Solamenighetene går sammen om å samle inn penger som blir omgjort til gavekort på kr. 1000,- som NAV deler ut til de som trenger det.

MiniAlpha januar-februar 2023
Har du vurdert å bli med på vårt Mini-Alphakurs? Alpha er en innføring i den kristne tro. Kurset er for deg som lurer på hva den kristne tro egentlig handler om, men er like aktuelt for deg som har vært fast kirkegjenger hele livet.
MiniAlpha går over 5 torsdagskvelder og en avsluttende lørdag. Det er kjekt å gå sammen på kurs, så inviter gjerne med den nabo eller venn. Mer info og link til påmelding finner du HER.

Konsert Lys i mørket 29. november
Tirsdag 29. november kl.19:00 inviterer elever ved Sola Kulturskole til konserten «Lys i mørket» i Tananger kirke. Fri entré.

Kafékonsert Jul 3. desember
Lørdag 3. desember kl.15:00 inviterer vår egen Laura Kern med venner til konsert med glade julesanger, kaffe/te og kaker. Pris kr. 200,-

Julekonsert 10. desember
Lørdag 10. desember kl. 18:30 inviterer Sola Brass Band og Jæren Gospelkor til julekonsert i Tananger kirke.
Pris kr. 200, Familie kr 400, Barn/stud.: kr. 130.

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Er du FRI og VILLIG?
Hva liker du å holde på med? Eller; Hva er du flink til? Alle har ulike talenter. Har du tenkt at du kan få bruke ditt talent i kirken, som fri-villig? Alt vårt arbeid hviler på frivillighet. Lurer du på hvilke muligheter som finnes? Klikk på JA for mer informasjon og får å gi oss en «lyd», så kan vi ta en prat om hva som passer for deg.

Sola Menighetsblad Ønsker du å lese Sola menighetsblad digitalt, klikk her.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben