Siden sist!
Da er vi inne i adventstiden, og vi har hatt julegrantenning, fakkeltog og lysmesse. Julevandringer for barnehagene er i gang!  På lørdag var det en gjeng med 4.klassinger som deltok på trosopplæringstiltaket Stallen. Der var fokuset på julens budskap og den største julegaven, nemlig Jesus. Barna lagde sine egne julekrybber, de hadde bønnevandring, lekte og spilte kanonball i gymsalen. 4.klassingene deltok også i lysmessen med utstilling av stallene, lystenning og bønn.

På torsdag var en god dugnadsgjeng med oss og pyntet kirken. Ute kom lyslenker på plass i trær og busker. Takk til alle som hjalp til både med pynting i kirka, og å dele ut 173 julestjerner til Tanangers innbyggere over 80 år. Det sprer glede!

Velkommen til gudstjeneste 2. søndag i advent.
Prest er Tracy Rishton. Halvor Lindal vil tale over tema: «Veien sannheten og livet».  Det blir nattverd og bønnevandring med et advents preg. På Søndagskolen får barna høre om da Gud kalte Jesaja. John Morten Storflor er vikar på tangentene.

Julegaveaksjonen 2022
Visste du at 70 barnefamilier i Sola kommune lever under fattigdomsgrensen? Nå kan du hjelpe en vanskeligstilt barnefamilie til å få en god julehøytid. Gjennom julegaveaksjonen går Solamenighetene  sammen om å samle inn penger som blir omgjort til gavekort på kr. 1000,- Gavekortene deles ut via NAV til familier som trenger støtte. Klikk her for å mer informasjon om VIPPS og kontonummer.

MiniAlpha januar-februar 2023
Har du vurdert å bli med på vårt Mini-Alphakurs? Alpha er en innføring i den kristne tro. Kurset er for deg som lurer på hva den kristne tro egentlig handler om, men er like aktuelt for deg som har vært fast kirkegjenger hele livet.
MiniAlpha går over 5 torsdagskvelder og en avsluttende lørdag. Det er kjekt å gå sammen på kurs, så inviter gjerne med den nabo eller venn. Mer info og link til påmelding finner du HER.

Kafékonsert Jul 3. desember
Lørdag 3. desember kl.15:00 inviterer vår egen Laura Kern med venner til konsert med glade julesanger, kaffe/te og kaker. Pris kr. 200,-

Julekonsert 10. desember
Lørdag 10. desember kl. 18:30 inviterer Sola Brass Band og Jæren Gospelkor til julekonsert i Tananger kirke.
Pris kr. 200, Familie kr 400, Barn/stud.: kr. 130.

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Er du FRI og VILLIG?
Hva liker du å holde på med? Eller; Hva er du flink til? Alle har ulike talenter. Har du tenkt at du kan få bruke ditt talent i kirken, som fri-villig? Alt vårt arbeid hviler på frivillighet. Lurer du på hvilke muligheter som finnes? Klikk på JA for mer informasjon og får å gi oss en «lyd», så kan vi ta en prat om hva som passer for deg.

Sola Menighetsblad Ønsker du å lese Sola menighetsblad digitalt, klikk her.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben