Siden sist!
Julevandringene går sin gang til Betlehem. I år har vi med oss flere frivillige som også opplever det flott å være med alle barna på sine vandringer, 21 vandringer totalt! Svært kjekt at også vår «gamleprest» Ludvig Bjerkreim tred inn i rollen som keiser Augustus på mandag. Han var vel en av dem som for ganske så mange år siden starten tradisjonen i vår kirke med julevandringer.

Velkommen til gudstjeneste 3. søndag i advent.
Prest er Tracy Rishton.  Det blir nattverd, dåp og søndagsskole. John Morten Storflor er vikar på tangentene.
Matteus 11,2-11 er prekentekst. Vi får høre om døperen Johannes som ryddet vei for Jesus som skulle komme. Kanskje vi skal utfordre oss selv til å rydde vei, eller gi ekstra plass, til Jesus i hjertene våre denne julen? Det kan jo faktisk få noen praktiske konsekvenser!

Torsdagslunsj 8. desember kl.12:00
Det blir trivelig gjensyn med sokneprest Just Salvesen. «O jul med din glede» er tema.
Menyen er risgrøt. Vel møtt!

Vi synger julen inn
Tradisjonen tro synger vi julen inn 4. søndag i advent, 18. desember kl.16:00. Barnekoret, Tananger Gospelkor, Tanangerblæsen, musikere og solister gjør seg klare. Vi gleder oss til å fylle kirken med sang og håper at du blir med!

Julegaveaksjonen 2022
Visste du at 70 barnefamilier i Sola kommune lever under fattigdomsgrensen? Nå kan du hjelpe en vanskeligstilt barnefamilie til å få en god julehøytid. Gjennom julegaveaksjonen går Solamenighetene  sammen om å samle inn penger som blir omgjort til gavekort på kr. 1000,- Gavekortene deles ut via NAV til familier som trenger støtte. Klikk her for å mer informasjon om VIPPS og kontonummer.

MiniAlpha januar-februar 2023
Har du vurdert å bli med på vårt Mini-Alphakurs? Alpha er en innføring i den kristne tro. Kurset er for deg som lurer på hva den kristne tro egentlig handler om, men er like aktuelt for deg som har vært fast kirkegjenger hele livet.
MiniAlpha går over 5 torsdagskvelder og en avsluttende lørdag. Det er kjekt å gå sammen på kurs, så inviter gjerne med den nabo eller venn. Mer info og link til påmelding finner du HER.

Julekonsert 10. desember
Lørdag 10. desember kl. 18:30 inviterer Sola Brass Band og Jæren Gospelkor til julekonsert i Tananger kirke.
Pris kr. 200, Familie kr 400, Barn/stud.: kr. 130.

Faste aktiviteter:
Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Klikk for mer info.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker Kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker Kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

Er du FRI og VILLIG?
Hva liker du å holde på med? Eller; Hva er du flink til? Alle har ulike talenter. I menigheten er det utallige muligheter til å bruke sitt talent! Lurer du på hvilke muligheter som finnes? Klikk på JA for mer informasjon og får å gi oss en «lyd», så kan vi ta en prat om hva som passer for deg. Kunne du tenke deg å være med å forme menighetens arbeid de neste årene? Da er menighetsrådet plassen for deg.
Det er Kirkevalg høsten 2023, og nå starter arbeidet med å finne gode kandidater til menighetsråd!

Sola Menighetsblad Ønsker du å lese Sola menighetsblad digitalt, klikk her.

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben