Vi hadde en flott familiegudstjeneste på søndag 😊 Tårnagentene dramatiserte kampen mellom David og Goliat. David klarte å utføre sitt oppdrag fordi han gjorde det på SIN måte med det han var god på. Og så stolte han på at Gud gikk med ham. Hva er du god på? Og hvordan kan du bruke dine talenter til glede for andre, deg selv og Gud?

På førstkommende mandag er det igjen Åpen bønnesamling. Velkommen til å bli med å be for Tananger, vårt land og annet du tenker på. Benytt gjerne vår bønnekalender i hverdagen.

Vi fortsetter å ha fokus på Bibel og bibellesning.
Tirsdag 3. mars kl. 19:30 vil Anne Lise Matre ta oss med inn i 1. Johannes brev med tema:
«For at dere skal vite» Kan vi vite? Handler det ikke om tro? Dette blir interessant!
Tirsdag 17. mars kl. 19:30 tar Haakon Kessel oss med inn i Efeserbrevet. Tema er: «Kristenlivet i et nøtteskall» Anbefales!

Bibeldykk vil vi sammen lese gjennom 1. Johannes brev og efeserbrevet for å forberede oss til bibelserien. Planen er at vi 2. mars leser vi 1. Joh. 4-5 og Ef. 1-2 og den 16. mars leser vi Ef. 4-6 og fra Ap.gj. Bli med!

Torsdag 20.februar kl.12:00 inviterer vi igjen til Torsdagslunsj. Tema er: Fugler i Sola. Fugleentusiast og hobby-fotograf Bjørn Mo forteller og viser bilder. Sang og musikk ved Tormod Tørresdal og Torger Espeland.

Åpen kirke i fastetiden. Har du ofte tenkt at du ville gjøre noe mer ut av fastetiden, men aldri fått det til? Fastetiden er en fin anledning til å stoppe litt opp og reflektere. Vi ønsker å invitere deg til kirka mellom kl. 08.30 – 09.30 til bønn, tenne lys eller bare være stille i benkeradene, onsdagene 4., 11., 18., 25. mars og 1. april. Klokka 09:00 blir det en kort nattverdgudstjeneste.

Regnbuen er helt fantastisk vakker, og den har en viktig betydning. Noah fikk et løfte av Gud, som fikk betydning for alle levende skapninger til alle tider. Den skulle være en påminnelse fra Gud og et tegn for Noah og hans etterkommere, et synlig bevis på Guds evige løfte.
Vi bruker regnbuebønner og lys fra Kirkens Nødhjelp for å markere ukene i fasten. Derfor står sju lys på alteret hvor vi tenner et og et nytt lys hver søndag. Også i nisjen rett innenfor vår hoveddør, vil ukens lys og regnbuebønn møte deg når du kommer inn i kirka.

Velkommen til gudstjeneste Søndag 23.februar kl.11:00 ved Just Salvesen. Det blir dåp, nattverd og søndagsskole.
Søndag 1.mars er det pga vinterferie ikke gudstjeneste her i kirken, men det er felles-gudstjeneste i Sørnes.
Søndag 8.mars kl.11:00 ved Just. Det blir dåp, nattverd og søndagsskole. Yelana Wang spiller fløyte under gudstjenesten.

Vi vil gjerne nå lenger ut med alt det gode som skjer her i kirka. Det kan du bidra med ved å like oss på Facebook.

God vinterferie til dere som skal ha det 😊

Med ønske om en velsignet uke!