Siden sist!
Endelig kunne vi synge julen inn på skikkelig vis! Takk til alle solister, korister, musikanter, «skuespillere» – og til dere som kom. Det var en fryd!
Vi ønsker alle velsignet jul og velkommen til kirke i høytiden. Like etter jul er det nye og spennende ting som skjer, så følg med!

Julaften gudstjeneste kl. 14:00 og kl.16:00
Det er fint å samles på selve dagen og feire Jesu fødsel, kongen i krybben. Lurer du på hva candy canes juletresnop har med Jesus å gjøre? Du får svaret på julaften i Tananger kirke.
Kl.14:00: Barnekoret synger og Skolekorpset /Blæsen spiller. Kl16:00 blir det dans ved Ingrid Lundberg Tveit og solosang av Kjersti Goa Lødemel.
Det kan bli trangt på parkeringsplassen. Benytt gjerne parkeringsplass ved Betania bedehus eller Haga skole.

1. juledag kl.12:00 Høytidsgudstjeneste med nattverd
Tracy Rishton er prest. Laura Kern er organist. Trompetist deltar.
Vi setter babyen i krybben i en større sammenheng, han som var fra før verden ble skapt og skal være i all evighet. Kongen i krybben, konge i dag, kongen som regjerer uten ende.

1.januar kl. 12:00: Fellesgudstjeneste i Sørnes kirke.
Prest er Silje Barkved Fossan, kantor Turid Evje Jensen. Det blir nattverd og solosang av Ingvill Hagesæther.
Vi samles i forventning og glede over det nye året som ligger foran oss, og ber om Guds velsignelse over nye muligheter i tiden som følger.

8. januar kl.11:00: Familiegudstjeneste og Kongefest.
Like etter gudstjenesten blir det  juletrefest med kongevri! Det er nemlig Hellige tre kongers dag. Gang rundt juletreet, godteposer og lek.

8. januar kl. 17:00 Nyttårsfest for seniorer i Sola kirke
Kåseri av Ståle Ree:  «Den som kvikker opp andre, blir selv oppkvikket!»
Musikk ved Torger Sanne og Geir Munthe-Kaas
Appell ved sokneprest Morten Sandland
Smørbrød og kake

LIFT OFF  Nyttårsfeiring v/Ljosheim Ungdomsgruppe
LiftOff  er et rusfrit arrangement for ungdom fra 7. klasse. Det blir både festmiddag, tale og raketter!
Mer informasjon her: https://www.instagram.com/p/Cl6whTeD21e/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D
Påmelding: app.checkin.no/event/50989/lift-off-22-23

MiniAlpha januar-februar 2023
Har du vurdert å bli med på vårt Mini-Alphakurs? Alpha er en innføring i den kristne tro. Kurset er for deg som lurer på hva den kristne tro egentlig handler om, men er like aktuelt for deg som har vært fast kirkegjenger hele livet.
MiniAlpha går over 5 torsdagskvelder og en avsluttende lørdag. Det er kjekt å gå sammen på kurs, så inviter gjerne med den nabo eller venn. Mer info og link til påmelding finner du HER.

HEFTIG og FRIVILLIG 25. JANUAR KL. 19:00
Vi feirer frivilligheten og inviterer til inspirerende samling med show og mat 25. januar. Sett av datoen allerede nå!

Med ønske om en velsignet julehøytid!
Hilsen oss i staben