«Siste Nytt» nr. 4/17

Fortsatt god påske!

Søndag 23.april fortsetter vi påskefeiringen her i kirka med familiegudstjeneste, dåp og Lys Levende (6.kl). Ekstra stas er det at Sola Brassband blir med på gudstjenesten.

Olav og Just har det travelt med forberedelsene til konfirmasjonsgudstjenestene lørdag 6. og søndag 7.mai. Men først er det Samtalegudstjeneste med quiz 30.april. Vi håper mange av dere «faste kirkegjengere» også kommer på disse flotte gudstjenestene.

Våre konfirmanter og foresatte gjorde en kjempeinnsats på fasteaksjonen og samlet inn kr.65026 (35mill.totalt i Norge) – vi var best i Sola!! Dette er nok til å gi 325 mennesker rent vann resten av livet! Tusen hjertelig takk!!

I siste nytt sist skrev vi om Tananger TenSing som hadde hatt jubileum og som sang på gudstjenesten, og menighetens drøm om et voksenkor. Allerede neste dag kom det gladmelding fra Helga Frøyland og Bjørg Lauvvik om at mange ønsket å fortsette i kor, og på tirsdag hadde «Tananger Gospel» sin første øvelse – over 50stk møtte! (Se bildet øverst) Dette ble feiret med marsipankake! Neste øvelse er 9. mai.
Er du sangglad, så sleng deg med.
Vi gleder oss til å høre koret, og ønsker lykke til!

Vi starter nå opp bønnesamlinger, mandager i oddetallsuker, så velkommen til «Åpen bønnesamling» i kirka mandag 24. april kl. 20-21.

Vi minner igjen på at onsdag 26.april fra kl.17:00 – 21:00 er det DUGNAD
i og rundt kirken. Her er det noe å gjøre for ALLE! Ta gjerne med hageredskaper, bøtte og klut, liten støvsuger om du har. Og godt humør! Vi spanderer pizza.
Samme dag tar vi imot vinterklær & sko som vi ved en senere anledning vil pakke og sende til vårt misjonsprosjekt i Romania. Så rydd bort vintertøyet, ta det med og gi det til våre venner i Archita

Fredag 5.mai kl.19:30 blir det country-kveld her i kirken. Edgar J. Paulsen vil synge sanger av Jim Reeves og Johnny Cash, billetter selges ved inngangen.

Tirsdag 9.mai kl.17:00 arrangerer eldreutvalget Maifest her i kirken. Morten Sandland har andakt, og det blir sang av Marianne Bøe Weibell. Vi serverer god mat, og det blir selvsagt utlodning.

Velsignet helg,
hilsen staben.