«Siste nytt» – nr. 5 / 13

tme_spir_losigjennomMai er en flott og fargerik måned, og jommen var det mange flotte konfirmanter (64stk) som ble bedt for på de 4 konfirmantgudstjenesten vi hadde. Over 1500 mennesker var innom den festpynta kirka vår disse dagene, og vi vil TAKKE alle frivillige som deltok enten det var med sang eller mer praktisk hjelp.

Flott var det også da ca 60 ungdommer møtte til en uhøytidlig 17.mai feiring i kirka, det var ungdommene selv som var pådrivere til denne og dette vil de gjøre igjen. Flott initiativ!

Jan Ruud er i full gang som ny vaktmester, og vi ønsker han hjertelig velkommen i staben.
Vi kan nå røpe at prosjektet som Emil holdt på med i lang tid hjemme i garasjen (til naboenes store forundring), var å bygge en STOR BIBEL! Ja, faktisk så stor at man kan gå inn i den! Nå er det nok sånn at vi alle burde ”gå mer inn i bibelen”, men denne er laget spesielt for å bruke i trosopplærings arbeidet. Tusen takk, Emil. Vi tenker å innvie den på høstens første familiegudstjeneste.

Neste uke er det Tanangerdagene, og som vanlig åpner de med Barnas Dag som menigheten står for i samarbeid med Lions. I år blir Barnas Dag ved Tananger ungdomsskole onsdag 29.mai kl.17:00.
Gå heller ikke glipp av konserten med Sola Brass og Stavanger Gospel Company torsd.30. mai kl.19:00.

Gledelig for noen, sørgelig for andre; Ingunn prest har tatt imot tilbud om stilling som sokneprest i Rissa, hvor hun har tjenestegjort tidligere. Sven har også fått spennende jobb i Trøndelag. Vi synes dette er leit, men er selvfølgelig glade på familien Aarseth Høivik`s vegne og ønsker lykke til. Vi håper at riktig mange har anledning til å være tilstede på avskjedsgudstjenesten 30.juni.
Ingunns siste gudstjeneste er 14.juli.

På torsdag var det igjen duket for konsert i kirken. Tananger menighetsbarnehage/SFO inviterte til sin årlige sommerkonsert. Knøttene, Lekeklossen og Etterskoletid fremførte konserten for en nesten fullsatt kirke. Det var skikkelig trøkk og samstemt sang da Etter Skoletid fremførte minimusikalen om ”Den barmhjertige samaritan”. Dette blir preken på familiegudstjenesten 16. juni. Gled dere!
Hver tirsdag klokken halv fem, dufter det middag i kirkestuen. Dåpsskolen for 6.åringene i full sving, middag inkludert! Trosopplærerne Ingebjørg og Solfrid har hånd om 4 samlinger for 18 skjønne førsteklassinger. En hemmelig hage i kirkerommet, ved orgelet, er en del av opplevelsen. Stikk gjerne innom når du er på gudstjeneste.

Tananger menighetsråd har vedtatt fem verdier som skal være merkbare for den som kommer til Tananger menighet. Disse verdiene er Disippelgjøring, Jesus, Ekte, Raus og Visjonær. Til sammen danner de ordet DJERV, og vi vil gjerne være en djerv, altså en modig menighet.

Disippelgjøring.

Vi skal være disipler, og vi skal gjøre andre til disipler. Det betyr å få andre med oss, med på laget. Hvordan kan du bidra til det? Første steg er kanskje å invitere noen med til fellesskapet – til gudstjenesten, inn i husfellesskap eller bibelgruppe, eller til et av våre arrangementer. Tar du utfordringen?

Hilsen Staben