Til helgen drar konfirmantene på leir nr. 2 – til Vaulali. Vi håper og ber om en flott helg for både konfirmanter og ledere. Leir er noe av det mest betydningsfulle som skjer i konfirmanttiden i forhold til å få en smak av, eller bli styrket i sin kristne tro.

Vi er allerede inne i den 2. uka i fastetiden. Fastetiden er en fin anledning til å stoppe litt opp og reflektere. Vi ønsker derfor velkommen til åpen kirke mellom kl. 08.30 – 09.30 onsdagene 11. 18. 25. mars og 1. april. Du kan bruke tid i stillhet, i bønn, tenne lys. Kl.09.00 blir det en enkel nattverdgudstjeneste.
Regnbuen er fantastisk vakker, og den har en viktig betydning. Vi bruker regnbuebønner og lys fra Kirkens Nødhjelp for å markere ukene i fasten. Derfor står sju lys på alteret hvor vi tenner et og et nytt lys hver søndag. Også i nisjen rett innenfor vår hoveddør, vil ukens lys og regnbuebønn møte deg når du kommer inn i kirka.

På førstkommende mandag er det igjen Åpen bønnesamling. Velkommen til å bli med å be for Tananger, landet vårt og annet du tenker på. Benytt gjerne vår bønnekalender i hverdagen. Den finnes nå i papirform ved oppslagstavlen i kirka.

Torsdag 12.mars kl.19:30, er det «Jentekveld» i kirkestua. Jenter i alle aldre møtes til en uformell kveld med kaffe, drøs og håndarbeid for de som vil det.

Siste samling i vårt fokus på Bibel og bibellesning: Tirsdag 17. mars kl. 19:30 tar Haakon Kessel oss med inn i Efeserbrevet. Tema er: «Kristenlivet i et nøtteskall» Anbefales!

Gled dere til «Torsdagslunsj – med någe attåt» 19.mars kl.12:00. Da kommer Tore Nærland som i over 40 år har jobbet for verdensfreden – fra sykkelen!

Velkommen til gudstjeneste
Søndag 8.mars kl.11:00 ved Just. Det blir dåp, nattverd og søndagsskole. Yelana Wang spiller fløyte under gudstjenesten.
Søndag 15.mars kl.11:00 er det familiegudstjeneste ved Just Salvesen. Det blir dåp og nattverd. 5. kl er spesielt invitert og skal få Det Nye Testamente.

Hopper vi litt lenger frem i kalenderen, holdes årsmøte for Tananger menighet rett etter gudstjenesten søndag 22. mars. Årsrapport legges ut for gjennomsyn to uker før. Saker kan meldes til menighetsrådsleder innen samme frist.

Vi vil gjerne nå lenger ut med alt det gode som skjer her i kirka. Det kan du bidra med ved å like oss på Facebook.

Med ønske om en velsignet uke!