«Siste Nytt» nr. 5/17

Tre flotte konfirmasjonsgudstjenester med trompetfanfarer og solosang er nå over – 54 ungdommer valgte kirkelig konfirmasjon og å få Guds velsignelse over livene sine. Olav og Just har hatt hektiske uker – og er nå klar til å møte nye. For i disse dager sendes invitasjonen til neste års konfirmanter ut. Stor takk til alle dere som hadde frivillig tjeneste på konfirmasjonsgudstjenestene – 18stk!!

200 personer fikk se og høre Barnekoret og Tabago som hadde sin årlige felleskonsert / sommeravslutning her i kirken torsdag 10.mai. Denne gangen fremførte Tabago sitt eget, nyskrevne skuespill. Det handlet om å bry seg om hverandre, og debutforfatter var Hilde Myklebust. Kjempeflott!

gudstjenesten 21.mai skal menighetsbarnehagen og SFO delta på gudstjenesten. Etter gudstjenesten kan alle som vil, være med familiegruppa og grille på kirkebakken. Ta med grillmat!

I år blir det fellesgudstjeneste i Tananger kirke v/Just, Kristi Himmelfartsdag kl.11.00.

Tanangerdagene nærmer seg, og da blir det som vanlig mye liv og i bygda. Menigheten er med og arrangerer Barnas Dag som starter onsdag 7. juni kl.16:30 ved Tananger ungdoms-skole. Det blir det aktiviteter for barna, Tabago synger og det blir salg av grillmat mm.

Torsdag 8.juni kl.19:30 fremføres forestillingen «Luther med latter» her i kirken. Forestillingen fremføres av Ryfylke Livsgnist, og settes opp i forbindelse med reformasjonsjubileet. Den gir et humoristisk, historisk og musikalsk skråblikk på 500 år i Lutherske spor. Vi selger billetter i kirken. Gå ikke glipp av denne opplevelsen!
Søndag 11.juni kl.11:00 topper vi det hele med friluftsgudstjeneste i havnen ved «Jentene på Flatholmen».

25.-27.august blir det etter flere års pause – Menighetsweekend til Holmavatn!
Det har vært etterspurt, og vi håper mange vil bli med. IKKE bare småbarnsfamilier, dette er for alle! Mer informasjon og påmelding finner du på her.

Til slutt vil vi minne om Åpen bønnesamling i kirken mandager i oddetallsuker kl.20-21.
Bønneemner kan også legges i ny sølvfarget postkasse på kirketorget.

God 17.mai, hilsen staben.