«Siste Nytt» nr. 5/18

Sist helg var 13 stykker fra menigheten vår på tur til Romania. Tananger Menighet har et misjonsprosjekt i Romania i samarbeid med Misjon uten grenser. Vi bidrar med penger, klær og skolesekker. Noen i menigheten er også faddere gjennom denne organisasjonen. Dette skal vi få se og høre mye om, på familiegudstjenesten på søndag 11.mars kl.11:00 der tema er: Misjon – med glimt fra Romania. Brødet får en ekstra stor plass på gudstjenesten. Kom og hør om hvorfor!
Menighetsbarnehagen/SFO skal bidra med sang, og 5.kl skal få utlevert Ny Testamente.
5.klassingene får også være med på en spennende «Skattejakt» på lørdag.

Søndag 18.mars – Maria budskapsdag, er det gudstjeneste v/ Just Salvesen kl.11:00. Etter en kort kirkekaffe samles vi igjen i kirken til årsmøte. Håper mange tar seg tid til å bli med på denne.

Mange fikk sikkert med seg Lørdagsrevyen 3. mars, som tok opp spørsmålet: Hva skal skje med landets mange gamle kirker som brukes lite og krever kostbart vedlikehold?
Tananger kapell var trukket fram som et eksempel. Kapellet eies av Tananger menighet, men siden 2002 har det nær sagt ikke vært benyttet av menigheten. Vi har dermed en utfordring med et kapell som vi eier, men ikke benytter, som krever vedlikehold for flere millioner – og som har stor kulturhistorisk verdi for mange i Tananger. I løpet av våren vil menighetsrådet drøfte den fremtidige forvaltningen av kapellet. Tanangerbuen vil også gis anledninger til å komme med innspill, idéer og synspunkter i tiden fremover. TV innslaget har skapt en del debatt på Facebook. Det er flott at folk engasjerer seg, for dette handler om lokalsamfunnets identitet. Menighetsråd og stab er derimot anmodet om ikke å benytte Facebook som diskusjonsarena, da dette ikke er det beste forum for saklig debatt. På årsmøtet vil det informeres kort om situasjonen, men det er ikke noen form for saksbehandling.

søndag 11.mars kl.19:30 er det Spirituals, konsert med kor og allsang i Sola kirke. Blandakoret Frøysang, Kaisingers og musikere deltar. Bill.salg.

Fredag 16.mars kl.20:00 blir det skikkelig trøkk med Gospelkonsert med Tananger Gospel, Sandnes Gospelkor, Angela Primm og Elsa Harris, her i kirken. Billetter selges v/ inngangen. Gled dere!!

Tiden flyr – nå går det allerede mot slutten av konfirmantforberedelsene, og dette vil bli markert med en fest for konfirmantene og foreldrene, her i kirken onsdag 14.mars kl.19:00.
Kirkens Nødhjelps årlige fasteaksjon er i år tirsdag 20.mars. Ta vel i mot konfirmantene våre som kommer rundt i hele Tananger med fastebøssene. Pengene som samles inn, går til brønnboring, latrinebygging og andre tiltak som redder liv rundt om i verden. Ha kontantene klar og støtt opp om aksjonen!

Barnekoret trenger fortsatt en leder til. Kjenner du noen eller kunne du tenkt deg å hjelpe til som leder på barnekoret; ta kontakt med dirigent Sigrid Bru tlf:  988 60 572

Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20:00 – 21:00. Velkommen!
Hver tirsdag kl.17:30-19:00 er det «Språkkafè» for damer ( ta gjerne med barna) som ønsker å øve seg i å snakke norsk. Dette er i kafèen.

Vi i staben ønsker dere en velsignet uke og god fastetid!