«Siste nytt» – nr. 6 / 13

staben_sommer_2013Tanangerdagene er vel i havn med Tananger menighet synlig til stede. Takk til alle som bidrog til at Barnas Dag ble en kjempesuksess. Det var et yrende liv ved Tananger Ungdomsskole, som var nytt sted i år. Det var ballonger, ponnier, snekring, pinnebrød, søndagsskolegøy, politihundeshow – for å nevne noe. Veldig gøy at ordføreren stilte opp for å dømme fotballkamp mellom lærerne på Haga og Storevarden. Fotball sko var byttet ut med svømmeføtter – ingen ting å klage på av innsats og sporty innstilling. SR-bank hadde sponset Barnas Dag med 25000kr! Dette ble brukt til telt – de gav god ly for noen kraftige regnbyger! Takk !

Sist søndag hadde vi en flott familiegudstjeneste. SFO fremførte sin minimusikal om den barmhjertige samaritan. Barn og voksne har lagt ned en imponerende innsats med kor og drama.
Vi er kjempestolte over å ha en så flott skolefritidsordning i menigheten. Tusen takk!
Etter gudstjenesten var det Søndagsskole-games med grilling og aktiviteter i herlig solskinn på kirkebakken. Takk til søndagsskolelederne for dette kjekke arrangementet. De er en flott gjeng, som gjerne ønsker seg flere med i dette viktige arbeidet. Har du anledning til å være sammen med ungene på søndagsskolen en gang i mellom?

De kirkelig ansatte i Sola var på studietur til Mallorca, i midten av juni. Vi var fire fra staben i Tananger som deltok. Helge Standal var med som kursholder, og det ble inspirerende og lærerike dager med tema ”Menighetsutviklig”. Dere får nok høre mer etter hvert! Det er også godt å knytte bånd mellom de fire menighetene i Sola. Det gir opplevelse av å stå sammen i tjenesten.
Sol og varme i vakre omgivelser gjorde også sitt til at batteriene ble ladet.

Dersom du ikke har lagt planer for høstferien, har vi et forslag: Rydd skuffer og skap, kjeller og loft – for LOPPER! Det blir nemlig loppemarked helgen etter høstferien, lørdag 19. Oktober. Nærmere informasjon kommer, men nå er utfordringen gitt!

Disippelgjøring, Jesus, Ekte, Raus, Visjonær er menighetens verdiord.
Disippelgjøring er det verdiordet vi har fokus på denne måneden. På søndagsskolen lærer vi barna å bli Jesu disipler. Det er disippelgjøring i stor stil. Her er det mange måter du kan bidra på. Å lese en bibelfortelling, å følge en tissetrengt unge på do, å finne frem tegnesaker er alle viktige oppgaver i søndagsskolearbeidet. Du trenger slett ikke være lærer for å hjelpe til. Her kan du bidra med dine evner! Tok du an?

Vi håper mange har anledning til å delta på avskjedsgudstjeneste for Ingunn og familien 30. Juni.
Det blir kirkekaffe etterpå der det vil bli anledning til å si noen ord.
Vi ønsker familien Aarseth Høivik lykke til, de vil bli savnet!
Atle Moe kommer i august og vil være vikar, og det gleder vi oss til.

• 30.juni: Kl.11.00 Avskjedsgudstjeneste v/Ingunn
  • 14.juli: Kl.12.00 Gudstjeneste v/ Ingunn
  • 4.aug: Kl.12.00 Gudstjeneste v/Sindre Eskedal

Vi i staben ønsker dere god helg og en velsignet sommer.