«Siste Nytt» nr. 7/19

Sist helg var konfirmantene på årets andre leir, til Vaulali. Det ble en flott helg med både alvor og skjemt. Det var full innsats under Bibelsmugling, og dessuten en påminnelse om hvor heldige vi er som fritt kan lese Guds ord – uten å bli arrestert for det! Litt tid til bading ble det også på noen.

Velkommen til gudstjeneste v/ Anders Kvalevåg, søndag 17.mars kl.11:00. Etter en kort kirkekaffe blir det Årsmøte i krikestuen. Håper mange blir med på det. Møtet gir et godt innblikk i alt det flotte menighetsarbeidet, og litt informasjon om satsingen fremover.

«Torsdagslunsj med någe attåt» ser ut til å være et arrangement som passer mange som er hjemme på dagtid. Det har vært ca. 50 stk hver gang som samles og spiser lunsj sammen,
– og prater – før dagens kåsør overtar.
Torsdag 21.mars kl.12:00 er det «Folketoner på harpeleik» ved Jostein Byrkjedal som er tema.
Han vil spille og fortelle. Be med deg naboen og kom! Lunsjbufè koster kr.50.

Søndag 24. mars er det familiegudstjeneste kl.11:00. 5.klassingene er invitert til «Skattejakt-samling» lørdag og de blir også med på gudstjenesten – da får de utdelt «Godt Nytt» – NT.
Det blir selvfølgelig kirkekaffe etter gudstjenesten!

Klokken 08.00 – 09.00 tirsdag, onsdag, torsdag frem til påske har vi Åpen Kirke i fastetiden. Du inviteres til en stille stund, til bønn, tenne lys eller bare sitte stille i benkeradene.
Du kan komme og gå etter som det passer deg. Det vil være bønnestasjoner du kan bruke.
Siste kvarteret, kl. 08:45-09:00, samles vi til bønn og dagens bibelord.

Bibeldykk: Hver mandag i partallsuker kl. 20-21, samles vi for å lese Bibelen sammen. På hjemmesiden vil du finne hvor langt vi har kommet i lesningen som startet med 1. Mosebok og Johannes evangeliet.

Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21.

Vårens dugnad for å klargjøre kirken til årets konfirmasjoner, blir onsdag 24.april kl.17:00-20:30.
Samme dag kl.14-20 er det innsamling av vinterklær og sko, til vårt Romaniaprosjekt. Husk det når du nå snart begynner å rydde frem sommerklærne. Klær kan også leveres tirsdag 23. april.

Så til årets store kirkebegivenhet: Fredag 29. mars kl. 14 blir det spadestikket for ny kirke i Sola sentrum. Program kommer. Håper du som har anledning vil være med å markere denne viktige begivenheten!

Med ønske om en god fastetid!
Hilsen staben