«Siste Nytt» nr. 8/17

Søndag 3.september kl.11:00 starter vi årets konfirmantår med presentasjonsgudstjeneste. Da blir det mye flott gospelsang, for Stavanger Gospel Choir deltar på gudstjenesten Vi håper det blir fullt hus i kirka av konfirmanter med familie og slekt, og av andre kirkegjengere. Konfirmantene vil bli presentert og motta sin konfirmantbibel. Fjorårskonfirmanter som har blitt med i WannaBeFollowMe blir også presentert. Vi gleder oss til å komme igang med året. Husk på konfirmantene i bønn.

Tirsdag 5. september inviterer menighetene i Sola til felles temakveld i
Sørnes kirke kl. 19.30. «Reformasjonen – Hva er det vi feirer?»
Det er i høst 500 år siden starten på den lutherske reformasjon. Prost Kjetil Aano vil holde et folkelig og spennende foredrag over temaet. Sang ved Kaisingers.
Enkel bevertning med frukt, twist og kaffe!

Søndag 10. september holdes den første av fire temagudstjenester i forbindelse med reformasjonsjubileet. Tema er «Nåden alene». Det er utarbeidet samtaleopplegg til disse gudstjenestene. Vi legger ut link på hjemmesiden. Noe for ditt småfellesskap/bibelgruppe?

Søndag 10. september drar søndagsskolen til Kongeparken. Alle barn: Gled dere til en flott søndagsskoledag! Menigheten satser på søndagsskolearbeidet og sponser billettene. Ta kontakt hvis du trenger informasjon! Under gudstjenesten blir det altså ikke vanlig søndagsskole, men noen lekestasjoner.

Vårt nye treffpunkt for «de som er ny i Norge» og som ønsker å snakke mer norsk, har fått nytt navn: Språkkafè. Første språkkafe blir tirsdag 12. september kl.17:30 og vil holde til i kafeen. Stikk innom, da vel..

Søndag 17.september er det høsttakkefest-gudstjeneste! Da blir det sang av Tabago, og Sola Bygdekvinnelag står som vanlig for pynting av kirken og for kirkekaffen.

Til dere eldre: Sett av tirsdag 19.september kl.17:00 for da blir det Høstfest her i kirka!
Da kommer Grethe og Bjørn Mo. De står for både ord og toner. Det blir som vanlig smørbrød, kaker og utlodning!

Torsdag 21.september kl.19:30 ønsker vi velkommen til «jentekveld» igjen.

Lørdag 21.oktober er det BASAR i kirken. I år vil inntektene deles likt mellom menighetsarbeidet og vårt misjonsprosjekt «Archita» i Romania. I den anledning er vi frimodige og ber om støtte til å kjøpe gevinst, eller å få en gevinst – strikket, snekret el. Hovedgevinsten blir også i år, en el-sykkel. Sett av dagen!

Gaver til basaren kan gis på VIPPS 116377. Som vi har minnet om før; Bankterminalen fases ut. Den er dyr i drift. Nå er det VIPPS som gjelder. Og cash, da.

Menighetsweekend
Helgen 25. -27. august dro over 60 stk fra Tananger menighet og hadde en flott helg sammen på Holmavatn. Med en god blanding av barn, voksne og enda mer voksne hadde vi en verdifull helg med mye godt fellesskap, gode aktiviteter og god bevertning. Vi håper dette blir et årlig arrangement og at enda flere ønsker å bli med neste år.

Til slutt: Bønn er nerven i troslivet. Du inviteres til åpen bønnesamling i kirken kl.20-21 hver mandag i oddetallsuker. SJEKK DETTE Benytt deg av muligheten til å koble av og koble på!

Vi i staben ønsker dere en velsignet, god helg!