«Siste Nytt» nr. 9/19

Søndag 7.april kl.11:00 gleder vi oss til samtalegudstjeneste. Da skal konfirmantene – og vi andre, få teste oss i Kahoot-Quiz. Så ha mobilen klar! Hva kan vi egentlig om det grunnleggende i kristendommen? Bibelen? Og, – går vi på limpinnen av Olav sine lure-spørsmål? Sola Brass blir med, det blir nattverd og kirkekaffe etter gudstjenesten!

Vi har fokus på Bibelen og bibel-lesning denne våren. Derfor er det stas å invitere til inspirasjonskveld søndag 7.april kl.17-20. Prest og forfatter av boken RIK bibelbruk, Hans J. Sagrusten, vil inspirere oss til å bruke Bibelen mer i fellesskapet og i vår egen hverdag. Dette er en «gå-ikke-glipp-av» kveld!

Hver mandag i oddetallsuker er det åpen bønnesamling i kirken kl. 20-21.
Hver mandag i partallsuker er det Bibeldykk i kirken kl.20-21. Neste gang vi samles for å lese Bibelen sammen blir 29. april siden vi hopper over mandag i påskeuken.

Tirsdag 9. april kommer konfirmantene rundt til alle husstander i Tananger med bøsser for Kirkens nødhjelps fasteaksjon. Ta godt imot dem og ha gjerne kontanter klar eller bruk Vipps nr. 2426. En raus gave til Kirkens Nødhjelp formidler god hjelp til noen av verdens svakeste og mest utsatte mennesker.

Snart står påsken for døren. Velkommen til å feire kirkens viktigste høytid her i Sola:
Palmesøndag er det gudstjeneste i Tananger kirke kl.11:00. Det blir søndagsskole.
Skjærtorsdag er det fellesgudstjeneste i Sørnes kirke kl.19:00. Det blir kveldsmåltid etter gudstjenesten.
Langfredag er det fellesgudstjeneste i Sola kirke kl.19:00. Det blir en meditativ gudstjeneste.
1.påskedag ønsker vi velkommen til festgudstjeneste kl.11:00 i Tananger kirke.
På trompet: Kristine og Elisabeth Aarrestad, og det blir søndagskole.
Se ellers påsken i Tananger her.

Vårens dugnad i kirken går av stabelen onsdag 24.april kl.17:00-20:30. Her er rikelig med oppgaver både inne og ute. Vi håper på STOR oppslutning og lokker med pizza!
Dugnad er sosialt, kjekt og nyttig!

Onsdag 24. april kl.14-20 er det innsamling av vinterklær og sko, til vårt Romaniaprosjekt. Så ta med vinterklær som du ikke trenger lenger når du kommer til dugnaden!
Klær kan også leveres tirsdag 23. april.

25.april kl.12:00 dekkes det igjen til «Torsdagslunsj med någe attåt» i kirkestua. Etter god mat og mye drøs, vil Ludvig Bjerkreim dele tanker og erfaringer om dagens tema: «I glede og sorg».

familiegudstjenesten 28.april, er 6.klassingene spesielt invitert. Det er «Lys Levende» og fokus på påskens gledesbudskap: Jesus ble lys levende igjen! Kjenner du noen i 6.klasse som ikke har fått brev, fortell at påmelding skjer på vår hjemmeside.

Med ønske om en velsignet uke og en riktig god påske.