Siden sist!
Vi håper mange har hatt gleden av noen fine vinterferie-dager. Ferie eller ei; Solen varmer og krokusen spirer. Det er tegn på vår!

Velkommen til familiegudstjeneste søndag 13.mars kl.11:00, prest er Tracy Rishton. To jenter skal døpes og 5.klassingene skal delta på gudstjenesten og få utdelt Ny Testamentet. Gudstjenesten handler om bibelen og om å ta til oss åndelig føde. Det blir en kort kirkekaffe før årsmøtet.

Årsmøte for Tananger menighet holdes 13.mars, like etter gudstjenesten. Årsrapport og årsregnskap for 2021 blir presentert, og det informeres om menighetsrådets satsingsområder. Årsrapporten er tilgjengelig på hjemmesiden vår, og den finnes i papirutgave på kirketorget.

Dugnadsgjengen møtes denne måneden 17. og 31. mars. Er du hjemme på dagtid, så stikk gjerne innom kirken fra kl.09:30 og bli med på dugnaden som er annenhver uke i oddetallsuker. Oppgavene er varierte, både inne og ute. Ta med matpakke så spiser vi lunsj sammen, vi serverer nystekte lapper!

Aktiviteter i kirken:
Barnekoret: Øver hver torsdag kl.17:30.
Jesha
: Fredag 11.mars kl. 18.00-ca 20.00.  Vårens datoer: 11/3, 8/4, 6/5 og 3/6.
Enter Ungdomsklubb: Fredag 11.mars kl.20. Møtes hver fredag i partallsuker.
Søndagsskolen: Starter 20. mars. (Familiegudstjeneste på søndag)
Babysang: Mandag 14.mars kl. 11:30.
Språkkafeen: Er i gang igjen; onsdager i partallsuker kl. 17:30. Neste gang 23/3.
Bønnesamling: Mandag 14.mars kl.20-21 i kirken. Vi møtes hver mandag i oddetallsuker.

Åpen kirke i fastetiden hver onsdag kl. 0900 – 1000
Fastetiden er en fin anledning til å stoppe litt opp og reflektere. Vi ønsker å invitere deg til en stille stund i kirka. Det vil bli en egen stasjon med bønn for situasjonen i Ukraina.
Kl. 09:00-09:45 blir det tid for stillhet, lystenning, bønn eller bare være sitte stille i benkeradene.
Kl 09:45-10:00 blir det lesing av dagens tekst, felles bønn og velsignelse.
Velkommen onsdagene 16/3, 23/3, 30/3 og 6/4

Bibelkvarten m/«Flue på veggen»
Vi håper du koser deg med vår rykende ferske podcast! Har du ikke satt i gang ennå, er det bare å slenge seg med nå. Tracy inviterer hver dag en gjest til samtale om dagens tekst fra Apostlenes gjerninger, og du inviteres til å være flue på veggen i disse samtalene! Du finner lenke til tekst og podcast på via denne lenken, eller søk opp podcasten på Spotify! Dette er en spennende oppdagelsesreise gjennom Apostlenes gjerninger! På JitziMeet er det noen som kommer sammen 19:00 – 19:15 for å snakke om dagens tekst så og si hver dag, så bli gjerne med. Hvis du er på PC, er det bare å klikke på denne lenken. Er du på mobil eller nettbrettt, må du laste ned JitziMeet-appen.

Bønne-tur!
Bønneaksjonen for Tananger er i gang. I kirka henger det et stort kart over Tananger, og der finner du også lapper med navnet på veistrekninger og forslag til bønn. Tanken er at vi kan gå turer rundt i Tananger og be for alle som bor her. Når du har hatt din «bønnetur», fargelegger du veiene du har gått på det store kartet. Så er ønsket at alle veiene i Tananger blir fargelagt etter hvert. Flere veistubber har alt fått farge. Ta gjerne med barna på denne turen.

Hjelp til Ukraina
Vi rystes over krigshandlingene i Ukraina og lidelsene som folket opplever. Nå er det tid for både bønn og handling. Det er mange måter vi kan bidra på, først og fremst ved å gi penger til organisasjonene som har et godt hjelpeapparat på plass. Misjon Uten Grenser, som Tananger menighet samarbeider med, er en av disse. De kjører nå trailere fullastet med klær, mat tepper og soveposer for å hjelpe flyktninger som krysser grensen til nabolandene. Du kan hjelpe ved å sende bidrag på VIPPS 517796
Bli med i bønn for Ukraina her.

Frivillighetens år 2022
«Å gjøre noe for andre, gjør noe med deg og samfunnet du er en del av!»

Med ønske om en velsignet uke!