«Siste nytt» nr. 9/15

Vi i staben begynner allerede å komme i god julestemning! Vi har vært på loftet og hentet ned julepynt, adventstjerner og staker – juletreet på kirketorget er nå under pynting. Dette er kjekt!

På lørdag var 32 4.klassinger samlet til ett av Mariannes nye trosopplæringstiltak «Stallen». Emil Rott og Trygve Weibell hadde laget mal til en stall som alle fikk skru sammen, male og pynte. Alle barna fikk med seg en egen julekrybbe som dere ser bilde av under. Vi håper den vil stå fremme hele adventstiden Stor takk til alle dere som var med og hjalp til – barna ville ikke gå hjem…. !

søndag 29.november tennes julegranen v/ Tananger Senter kl.16:30. Vi håper mange slutter opp om denne flotte tradisjonen, og om fakkeltoget som går til kirken. Der blir det Lysmesse kl.18:00. Som vanlig deltar speiderne, Skolekorpset og Tabago. Det blir salg av grøt etterpå. En bedre måte å starte adventstiden finnes vel knapt!

Søndag 6.desember kl.11:00 blir det en gudstjeneste med mye sang og musikk. Da blir det et stort forsangerkor, og de fleste sangene i gudstjenesten er av gospellegenden Andre Crouch. Det blir ikke bare på engelsk! Denne søndagen feirer vi også at tre nye barn skal døpes.

13.desember blir det to konserter her i kirken med/Maria Arredondo, Torstein Sødal og Martin Halla. Det blir satt opp en ekstrakonsert kl.17:00 da konserten kl.19:00 er utsolgt. Billetter kan kjøpes hos Narvesen eller hos billettservice.no

Vi synger julen inn søndag 20.desember kl.17:00. Flere kor og Blæsen deltar. Vi håper å fylle kirken denne kvelden for å synge inn julehøytiden sammen.

Julaften er det som vanlig to gudstjenester i Tananger kirke, kl. 14:30 og kl.16:00. I denne omgang vil vi nevne at det kan være smart å benytte parkeringsmulighetene ved Kapellet og Haga skole. Etter at den fremtidige gravplassen ble opparbeidet, er det ikke lenger mulig å parkere på gresset. Med litt smidighet skal dette gå veldig fint!

Nå gleder vi oss til å ta imot alle barnehagene til julevandring i kirken. Slik får vi voksne også leve oss inn i julens budskap sammen med barna. Sammen skal vi undre oss over barnet i krybben, som både er Guds Sønn, vår frelser og venn. Det er julens mysterium!

Vi ønsker alle en velsignet adventstid!
Hilsen oss i «Staben»