«Siste Nytt» nr. 9/17

I helgen var 47 konfirmanter og 21 ledere, på konfirmantleir på Ognatun. De hadde en flott helg sammen med en salig blanding av stillhet, bønn, latter, måltid, undervisning, gudstjeneste og aktivitet. Tradisjonen tro, gikk konfirmantene og lederne på lørdagen fra Ognatun til Sirevåg krigsfort og hadde et opplegg som kalles «Flukten». Sjelden har det vel vært så mye regn på den turen, men konfirmantene gjennomførte med stil. (Bildet over: Ole Nessa Ljosdal)
I år var syv av fjorårskonfirmantene med på turen. Gledelig å se og oppleve ungdommer som ønsker å være med videre, være med å ta ansvar på leir, og fortsette inn i FollowMe.
Husk på konfirmantene og lederne i bønn.

Har du ikke høstferie neste uke? Da kan du ta turen til «Jentekvelden» her i kirkestua kl.19:30.

BASAR 21. oktober kl.12-15. Da blir det tombola, lykkehjul (husk å ta med 10-ere), grøtsalg, pølser, kaffe og kaker. Just har andakt, Barnekoret synger, og det blir egen loddbok med flotte hovedgevinster.  Vi på kontoret tar gjerne imot gevinster!  Dette året deles inntektene likt med misjonsprosjektet vårt i Archita, Romania.

Noen har kanskje sett «sokketreet» vårt? Der henger det flere sokkepar som vi har fått til Archita. Om du vil strikke sokker, så har vi garn – kom å få, eller finn fram eget restegarn! Når «treet» blir fullt, blir sokkene sendt til Romania. Dette er en gave som varmer!

Søndag 22.oktober kl.11:00 har vi den 3. temagudstjenesten i høst. Tema da er: Frelsen – ikke til salgs. Da blir det en glede å ønske vår nye organist, Afron Owen, velkommen! Afron begynner egentlig ikke før i desember, men han vil spille på to gudstjenester allerede i oktober. Kom og ta vel imot Arfon. Samtidig ønsker vi Alexandra lykke til i ny stilling i Sunde menighet.

Søndag 29.oktober kl.11:00 er det familiegudstjeneste, 6 dåpsbarn og 4.åringene skal få bok. Barnekoret skal synge, så dette blir en festgudstjeneste!

31.oktober blir det «HalloVenn» her i kirken og som vanlig trengs det mange hjelpende hender de to-tre timene det varer. Kanskje du kan stille i år?

Neste uke er det høstferie, så søndag 15.oktober kl.11:00 er det fellesgudstjeneste i Sørnes kirke.

Får du Dagens bibelord på e-post eller mobil? Det er en smart sak. Du kan for eksempel laste ned fra bibel.no eller Appen YouVersion. Dagens ord i skrivende stund: «Er det noen blant dere som lider? Da skal han be. Er det noen glade til sinns? Da skal han synge lovsanger.»  Jakob 5,13

Velkommen til dåpsgudstjeneste på søndag kl.11:00. Da blir det også anledning til å kjøpe lodd til basaren J

Med ønske om en velsignet høst uke!