«Siste Nytt» nr. 9/18

Mai er en flott måned, men du verden så fort den går…
48 konfirmanter er nå konfirmert her i kirken og Guds velsignelse er lyst over dem. Vi ønsker dem lykke til på livets store seilas og håper å se dem igjen på «konfreunion» 8. juni.

Nå er det Tanangerdagene som planlegges. Menigheten og Lions har ett godt og tett samarbeid om flere arrangement disse dagene.
Startskuddet går med Barnas Dag ved Ungdomsskolen. Onsdag 30.mai kl.16:30 starter salget av grillmat, så da passer det å begynne med middagen der.
Kl.17:00 er det åpning, Barnekoret og Tabago synger, og det blir mange kjekke aktiviteter.

Torsdag kl.19:00 inviterer vi til Temakveld i Nordsjøkatedralen (dette navnet blir nok altfor lite brukt om kirken vår…), tema er: «Ekstreme utfordringer – veien tilbake» ved Petter Birkeland og Aleksander Gamme (kjent fra NRK). De vil dele sine historier om tøffe tak, sterke øyeblikk – og hvordan humor og galskap har vært et uvurderlig verktøy for dem begge.
Marianne Bøe Weibell og Bjørn Stornes tar seg av det musikalske. Kaffe og kaker.
Bill. salg kr.200 ved inngangen.

Som vanlig topper vi Tanangerdagene med friluftsgudstjeneste i havna v/ Flatholmjentene søndag kl.11:00. Selvfølgelig blir det også kirkekaffe! Ta gjerne med stol.

Søndag 3.juni kl 20 inviterer vi til «Rekefest» for unge* voksneDet blir god tid til prat og mat, og vi vil også informere om ulike fellesskap i menigheten. Kanskje du ønsker du å bli med i ett? Er du litt nysgjerrig? Eller er du allerede med i et fellesskap? Du får vite mer på festen. Påmelding på SMS til Marianne Bøe Weibell (993 07 770), innen 30. mai.
Pris: kr. 100,-pr. pers.
*«Unge» voksne indikerer en målgruppe fra midten av tjueårene til drøyt femti.

Så var det også tid for dåpsskole igjen. Dette er et av våre trosopplæringstiltak og er for de som skal begynne på skolen etter sommeren. Vi har tre kjekke ettermiddager sammen der vi spiser middag, har samling, sang og lek. Har du lyst til bidra ved å komme en tirsdag eller to for å lage middag til disse herlige barna, er du hjertelig velkommen til det. Ta kontakt med Marianne.

Så har vi en drøm… Vi har stort behov for noen som kan hjelpe til med å fikse og ordne litt på huset. Særlig nå som vi er uten vaktmester en periode. Det kan være å skru opp en knagg, luke & koste, tørke støv og rydde kjøkkenskap, gi utebenkene et malingsstrøk – og mye, mye mer. Vi har en bok hvor vi lister opp vaktmesteroppgaver og forefallende arbeid.
Har DU formiddagene ledig, lyst og anledning til å gjøre en liten innsats? Torsdag formiddag er en god dag. Kl.11:30 spiser vi lunsj sammen – arbeidsfolk og stab. Kom innom og ta en kikk i boken!

Velkommen til gudstjeneste på søndag 27.mai kl.11:00. Just er prest og det er søndagskole.

Med ønske om en velsignet uke,
Hilsen oss i staben