«Siste Nytt» uke 22-2023»

Siden Sist!

Takk for en fin pinsegudstjeneste med nydelig musikk og start på temaserien: Hva er en menighet? Det var ikke helt tilfeldig at denne serien startet på kirkens fødselsdag. I skrivende stund kommer en liten gruppe seksåringer til middag og trosopplæringstiltaket Førsteklasses. De kan glede seg til trivelige samlinger med Birgitte-trosopplærer!

Gudstjeneste søndag 4. juni kl. 11:00
Tre barn skal bæres til dåp og det blir søndagsskole. Prekenteksten er misjonsbefalingen. Klarer vi å beskrive hva det betyr
å gjøre disipler på seks ord? Tracy tar utfordringen!

TANANGERDAGENE nærmer seg!
Tananger menighet er som vanlig sterkt involvert i dagene. Inviter slekt, venner, naboer og bli med!
Onsdag 7. juni kl.16:30 Barnas Dag ved Tananger Ungdomsskole.
Torsdag 8. juni kl. 19:00 Konsert og allsang med Rita Eriksen, Frank Eriksen og Tananger Gospel.

Lørdag 10. juni kl.10:00 Stand i Tananger havn. Vi stiller med dukketeater i år. Kom og møt Pia og Linus på vår stand i Havna!

Søndag 11.juni kl.11:00  Friluftsgudstjeneste ved Krabbavigå, Jåsund. Salg av grillmat fra «Havets skattkiste». Voksen kr. 50,- Barn spiser gratis.
Tid til lek og drøs.Ta gjerne med stol eller sitteunderlag.

Dette er en fin anledning til å invitere med seg naboen! Se hele programmet: tanangerdagene.no

Familiegudstjeneste søndag 18. juni kl.11:00
Det blir grilling og søndagsskolegøy etter gudstjenesten. Vi sier god sommer til hverandre!

Sommerens gudstjenester i Sola
Det blir gudstjeneste hver eneste søndag kl.11:00 i Sola i sommer. Velkommen til fellesskap på tvers av menighetene. Her finner du oversikten over sommergudstjenestene.

SOMMERKONSERTENE
Hver onsdag kl.11:30 i sommer inviteres du til sommerkonsert. Første konsert holdes 14. juni i Sola Kulturhus. Den er ved elever og lærere fra Sola Kulturskole.
Resten av konsertene blir i år i Sola kirke, da Sola kulturhus stenger for reparasjon. Hele konsertprogrammet finner du HER.
God fornøyelse!

Konfirmant 2024
Konfirmantbrosjyren vår er sendt ut til alle døpte ungdommer i Tananger født i 2009. Det er åpnet for påmelding til neste års konfirmanter på hjemmesiden vår. Konfirmantopplegget er for alle enten man er døpt eller ei. Hvis du kjenner noen i rette alder som ikke får brosjyren, så tips gjerne om dette. Året er en unik mulighet til å bli kjent med kristen tro og til å få noen gode verktøy til å mestre livets mange utfordringer.

KIRKEVALG
Klikk her for å se KANDIDATENE  som stiller til valg for menighetsråd i Tananger, og les om Kirkevalget.

Faste aktiviteter

Bibeldykk: Mandag (partallsuker) kl.20–21. Vi møtes i kirka for å lese Bibelen sammen.
Bønnesamling: Mandag (oddetallsuker) kl.20-21, i kirkerommet.
Tananger Gospel: Øver tirsdager.
Knøttetreffen, Åpen barnehage: Mandager & torsdager
Barnekoret: Torsdag kl. 17:30. Har tatt sommerferie nå.
Søndagsskolen: Søndag kl. 11:00
Treffen: En fredag hver måned
Jesha: Fredager i partallsuker kl. 18:00
Enter: Fredager i partallsuker kl.20:00
Språkkafeen: Onsdager i partallsuker kl.17:30
Dugnadsgjengen: Torsdager i oddetallsuker kl.09:30 – 12:00

HVA ER EN MENIGHET – egentlig?
Her finnes mange svar, og i løpet av tre gudstjenester i juni vil Tracy utfordre oss til å reflektere over hva en menighet er – og ikke er. Hva tenker du? Vi utfordrer deg til å bli med i vår faste bønn i tiden fremover:

«Gud! Vekk opp din kirke i Tananger, og begynn med meg.»

Med ønske om en velsignet uke!
Hilsen oss i staben